[Warszawa] Zakup Ambassadora pierwszą inwestycją Hines Poland Sustainable Income Fund

Kajtman

Hines, międzynarodowa firma działająca na rynku nieruchomości, ogłosiła, że fundusz Hines Poland Sustainable Income Fund nabył od Kronos Real Estate warszawski biurowiec Ambassador. Budynek Ambassador oraz kolejne nabywane w imieniu funduszu nieruchomości będą zarządzane przez Hines Polska.

 

Oddany do użytkowania w marcu 2013 r. biurowiec klasy A oferuje najemcom 14 900 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej oraz ponad 1 000 mkw. powierzchni handlowo-usługowej zlokalizowanej na parterze. Obiekt położony jest u zbiegu ulic Domaniewskiej i Pęcherskiej, w dynamicznie rozwijającej się biznesowej części Mokotowa. Wśród obecnych najemców Ambassadora znajdują się takie firmy, jak: Coty Polska, Gras Savoye (Pol-Assistance), DSV, Ipsos oraz CBRE Corporate Outsourcing.

 

– „Zakup budynku Ambassador, jest pierwszą transakcją nabycia nieruchomości zrealizowaną przez fundusz HPSIF. Ze względu na atrakcyjny profil najemców oraz wysoką jakość, projekt będzie stanowił istotną część naszego portfela nieruchomości” – powiedział Leo Chen, Fund Manager HPSIF. „Planujemy kontynuować naszą ekspansję na tym atrakcyjnym inwestycyjnie rynku” – dodał Chen.

 

W bliskim sąsiedztwie inwestycji znajduje się jedno z największych centrów handlowych Warszawy – Galeria Mokotów. Strategiczne położenie Ambassadora gwarantuje dogodne połączenia z różnymi częściami miasta, zarówno transportem prywatnym jak i publicznym, dzięki rozbudowanej sieci komunikacji miejskiej. Atutem lokalizacji jest też bliskie sąsiedztwo Lotniska Chopina. Na czterech kondygnacjach podziemnych przewidziano parking dla 298 samochodów.

 

– „Cieszymy się, że fundusz dokonał pierwszego zakupu i mamy nadzieję, że w najbliższych latach będzie aktywnym i istotnym graczem na polskim rynku” – podkreśla Mieczysław Godzisz, Prezes Zarządu Hines Polska.

 

Alberto Esgueva Gutierrez, Prezes Kronos Real Estate, skomentował: „Ambassador to pierwszy ukończony projekt inwestycyjny Kronos w Polsce. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dostarczyliśmy na rynek budynek tak wysokiej jakości. Zostało to docenione przez najemców, którzy zdecydowali się wynajęcie całego budynku. Cieszymy się, że tak renomowana firma jak Hines zdecydowała się na zakup budynku. Jest to bardzo ważna wiadomość dla rynku, która pokazuje wartość Kronos. Obecnie koncentrujemy się na kolejnym projekcie przy ulicy Domaniewskiej, budynku biurowym Pacific Office Building.”

 

Nieruchomość jest w trakcie procesu certyfikacji BREEAM. Zgodnie z założeniami funduszu HPSIF, zrównoważony rozwój jest nie tylko pojedynczym programem czy inicjatywą, ale wynikiem wysiłków całej organizacji. W rozumieniu Hines obejmuje on nie tylko fizyczne ulepszenie obiektu, ale również ludzi i miejsca, na które oddziałują działania firmy jako zarządcy. Hines zapewnia najwyższe standardy usług dla inwestorów, klientów i najemców dzięki doświadczeniu w sprawnym zarządzaniu obiektami oraz zaangażowaniu pracowników.

 

Tomasz Sasin, Sustainability Manager Hines Polska powiedział: „Jednym z ciekawszych zagadnień będzie aktywne włączenie najemców w proces poprawy zrównoważenia budynku poprzez edukację, dialog oraz odpowiednie zapisy w umowach. Korzystając z naszego doświadczenia w zarządzaniu obiektami oraz przy zaangażowaniu naszych Najemców, jesteśmy w stanie zwiększyć poziom zrównoważenia budynku.”

 

Podczas transakcji nabywcę reprezentowała firma Jones Lang LaSalle, a sprzedającego firma CBRE.