We Wrocławiu, w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy, powstały dwa nowe mosty fot. Jakub Zazula

We Wrocławiu, w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy, powstały dwa nowe mosty

FILMY + ZDJĘCIA
REKLAMA

Budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowych mostów przez Odrę i Oławę, czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji we Wrocławiu, coraz bliżej ukończenia. Nowa trasa łącząca Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, która diametralnie poprawi komunikację we wschodniej części Wrocławia, ma być przejezdna jeszcze w 2023 roku.

Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę i – co podkreśla magistrat – nie będzie to obwodnica. Zostaną tam bowiem wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych.

W ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy powstają dwa mosty – krótszy nad Oławą (ok. 350 metrów długości) oraz dłuższy, 700-metrowy nad Odrą. Znamy też nazwy obu nowych wrocławskich przepraw.

Przypomnijmy, sesji Rady Miejskiej Wrocławia, która odbyła się 22 czerwca, radni głosowali nad projektami uchwał w sprawie nazw nowych mostów. W efekcie ustalono, że most nad Odrą zostanie nazwany Olimpijskim – w nawiązaniu do do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Drugi, krótszy most nad Oławą będzie nosił nazwę Na Wilczym Kącie, od nazwy pobliskiego osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Ciężarówki testowały oba mosty

W czwartek, 27 czerwca 16 ciężarówek, każda ważąca po 32 tony, wjechało na most Olimpijski. Następnie 12 z nich przejechało na mniejszy most stanowiący przeprawę nad Oławą. Obie konstrukcje dobrze zniosły próbę.

Koszt budowy Alei Wielkiej Wyspy to ponad 234 mln złotych, a inwestycja w całości jest finansowana z budżetu gminy Wrocław. Łącznie powstaje tu 3,4 kilometra drogi, 9,5 kilometra dróg rowerowych i 12,5 kilometra chodników.

Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Komentarze (7)

Napisz komentarz
bgh(gość)
taka mała uliczka? Przecież to ma mieć perspektywę kilkudziesięciu lat. Czy w tym czasie nikt nie planuje tam np tramwaju? Nie wspomnę o większej ilości pasów ruchu. Abstrakcja.
Anonymous(gość)
@
Kamil
(gość)
To beda musialy wystarczyc autobusy, w czym problem
Z tymi autobusami to bardzo słuszna uwaga. Niech sobie ludzie w komunikacji miejskiej nie myślą że są lepsi i nie stoją w korkach
Kamil(gość)
@
MM
(gość)
Brak wydzielonego torowiska na tej trasie to wyższy poziom niekompetencji i szukania "głupich" oszczędności przez władze miasta.
To beda musialy wystarczyc autobusy, w czym problem
Bres(gość)
W 1990 Skanska wycenila budowe calej trasy z 2 mostami z podwojnym torowiskiem tramwajowym + 4 pasy + 2 sciezki rowerowe + 2 chodniki na 170 mln. Zdroj wstrzymal budowe na 30 lat. Obecna wycena to minimum 2 razy tyle za tylko 2 pasy, 2 sciezki rowerowe i 2 chodniki. O co tu chodzi ?! Kto miesza ?! I kto na tym zarabia ?! A kto na tym stracil i jeszcze straci ?!
Riko(gość)
Cud techniki
Gov.pl(gość)
Najdroższy "driveway" do ZOO na świecie
MM(gość)
Brak wydzielonego torowiska na tej trasie to wyższy poziom niekompetencji i szukania "głupich" oszczędności przez władze miasta.
REKLAMA