Budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowych mostów przez Odrę i Oławę, czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji we Wrocławiu, coraz bliżej ukończenia. Nowa trasa łącząca Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, która diametralnie poprawi komunikację we wschodniej części Wrocławia, ma być przejezdna jeszcze w 2023 roku.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę i – co podkreśla magistrat – nie będzie to obwodnica. Zostaną tam bowiem wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych.
W ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy powstają dwa mosty – krótszy nad Oławą (ok. 350 metrów długości) oraz dłuższy, 700-metrowy nad Odrą. Znamy też nazwy obu nowych wrocławskich przepraw.
Przypomnijmy, sesji Rady Miejskiej Wrocławia, która odbyła się 22 czerwca, radni głosowali nad projektami uchwał w sprawie nazw nowych mostów. W efekcie ustalono, że most nad Odrą zostanie nazwany Olimpijskim – w nawiązaniu do do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Drugi, krótszy most nad Oławą będzie nosił nazwę Na Wilczym Kącie, od nazwy pobliskiego osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku.
Ciężarówki testowały oba mosty
W czwartek, 27 czerwca 16 ciężarówek, każda ważąca po 32 tony, wjechało na most Olimpijski. Następnie 12 z nich przejechało na mniejszy most stanowiący przeprawę nad Oławą. Obie konstrukcje dobrze zniosły próbę.
Koszt budowy Alei Wielkiej Wyspy to ponad 234 mln złotych, a inwestycja w całości jest finansowana z budżetu gminy Wrocław. Łącznie powstaje tu 3,4 kilometra drogi, 9,5 kilometra dróg rowerowych i 12,5 kilometra chodników.
Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.