Archicom, lider wrocławskiego rynku mieszkaniowego, sprzedał w I półroczu 2016 r. 438 mieszkań, o 57% więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. W II kw. 2016 r. deweloper wprowadził do oferty 422 mieszkania w czterech różnych lokalizacjach, a wynik sprzedażowy uplasował się na poziomie 223 lokali, co po raz kolejny oznacza pobicie kwartalnego rekordu.
– Mamy za sobą bardzo udane pierwsze półrocze. Osiągnięte wyniki wskazują, że cel zarządu zakładający sprzedaż w tym roku ponad 800 lokali sukcesywnie się materializuje. Klienci doceniają szeroką i zróżnicowaną ofertę mieszkań, dobrze dobrane lokalizacje inwestycji oraz funkcjonalne układy mieszkań wypracowane przez nasze studio architektoniczne – mówi Dorota Jarodzka-Śródka. – Osiedla społeczne Archicom cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem klientów poszukujących przyjaznych miejsc do zamieszkania, łączących w sobie funkcjonalne lokum i atrakcyjnie zaaranżowaną przestrzeń wokół budynku – inspirującą do integracji oraz aktywności.
Największą popularnością po raz kolejny cieszyło się osiedle Olimpia Port, na którym w minionych trzech miesiącach nabywców znalazło 52 mieszkań, a od momentu wprowadzenia inwestycji do oferty już 1.028 osób znalazło tam swoje M. Potencjał osiedla docenili także przedsiębiorcy, którzy kupili na nim już 6 lokali usługowych w tym roku.
Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się także pozostałe osiedla społeczne Archicom, dowodząc słuszności przyjętej strategii rozwojowej. Na osiedlu Cztery Pory Roku sprzedaż wyniosła 40 lokali w II kw., a w segmencie premium w Ogrodach Hallera – 23. Także nowa nadodrzańska inwestycja apartamentowa River Point cieszyła się dużą popularnością – od momentu jej wprowadzenia do sprzedaży pod koniec marca do końca II kw. już 31 apartamentów znalazło swoich właścicieli.
W minionym kwartale do oferty trafiło łącznie 422 nowe lokale w tym: w nowej inwestycji Młodnik oraz w już znanych projektach Archicom – River Point, Olimpia Port i Cztery Pory Roku. Ponadto deweloper zaoferował nowy budynek biurowo-usługowy przy Alei Hallera – Clubhouse. Dzięki temu przy szybko rosnącej sprzedaży oferta Archicom poszerzyła się na koniec czerwca do 1.306 mieszkań.
W tym samym czasie liczba podpisanych aktów notarialnych wyniosła 99 sztuk. Były to głównie lokale zakończonych w tym roku etapach Ogrodów Hallera i Olimpii Port.
Drugi kwartał to obok bardzo dobrych wyników sprzedażowych czas realizacji deklaracji z emisji publicznej akcji oraz kładzenia fundamentów pod dalszy rozwój Spółki.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Zarząd oraz Walne Zgromadzenie Archicom zdecydowali o wypłaceniu w lipcu 2016 r. akcjonariuszom 21,4 mln zł – czyli równowartości połowy ubiegłorocznego skonsolidowanego zysku netto. Natomiast na przełomie czerwca i lipca Spółka uplasowała w prywatnej emisji zmiennoprocentowe obligacje warte 55 mln zł pozyskując dodatkowe finansowanie dla swoich ambitnych planów rozwojowych we Wrocławiu i w Krakowie.
– Ze środków pozyskanych z zakończonej sukcesem emisji obligacji sfinansujemy przede wszystkim planowane inwestycje komercyjne oraz trwające projekty mieszkaniowe we Wrocławiu. Jesteśmy też coraz bliżej kolejnych akwizycji gruntów, zarówno we Wrocławiu jak i Krakowie, które zagwarantują nam długoterminowy wzrost. Obecny bank gruntów zapewnia nam realizację 3.054 mieszkań – mówi Rafał Jarodzki, wiceprezes Archicom.
W maju 2015 r. Archicom sfinalizował także zakup gruntu w centrum Wrocławia za 33 mln zł umożliwiający budowę budynków biurowych o powierzchni 24.000 m kw.