Prace w rejonie ulic Fabrycznej i Otyńskiej na Muchoborze Małym miały pochłonąć około 15 milionów złotych. Tymczasem główną część inwestycji wykona Skanska za blisko 19 milionów, a ponad 7 milionów otrzyma Elektrotim za roboty przy kanalizacji deszczowej. Nie udało się wyłonić wykonawcy ostatniego, najtańszego zadania.
O ogłoszeniu listy ofert w przetargu na budowę drogi łączącej Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym informowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku. Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły częściowo postępowanie 15 stycznia.
Na wykonanie robót budowlanych na odcinku ul. Fabryczna – Otyńska odrzuceniu nie podlegały dwie z siedmiu złożonych ofert. Budimex S.A. oczekiwał mniej (18 mln 66 tys. zł brutto) niż Skanska S.A. (18 mln 881 tys. zł), jednak ona uzyskała dodatkowe punkty za doświadczenie kierowników budowy, robót drogowych oraz sanitarnych. Miasto wraz z prywatnymi spółkami chciały wydać do 14 mln 452 tys. zł.
Do drugiej części, obejmującej opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacji prac na ul. Otyńskiej w pobliżu przejazdu kolejowego (szacowanej na 79 tys. zł), nie zgłosił się nikt.
W przypadku trzeciego zadania (roboty przy kanalizacji deszczowej), wszystkie trzy oferty okazały się ważne. Najkorzystniejsza pod względem łącznej punktacji okazała się propozycja firmy Elektrotim S.A., wynosząca 7 mln 244 tys. zł. Zamawiający spodziewał się wydać maksymalnie 615 tys. zł.
Realizacja pierwszej części inwestycji ma się zakończyć do końca 2019 roku (w pierwszym postępowaniu był podany taki sam termin), a trzeciego – do 31 maja.
fot. Mariusz Bartodziej
Pierwszy przetarg nieskuteczny
O złożeniu ofert w pierwszym, unieważnionym przetargu pisaliśmy w lipcu ubiegłego roku. Wówczas Wrocławskie Inwestycje połączyły zakres prac z 1 oraz 3 części i były w stanie wydać 15 mln 67 tys. zł brutto. Budimex oczekiwał jednak 22 mln 883 tys. zł (po zsumowaniu jego propozycji z drugiego przetargu otrzymamy 25 mln 642 tys. zł), a Eurovia Polska S.A. – 38 mln 571 tys. zł. Do robót z drugiego etapu nie zgłosił się nikt.
Jaka droga powstanie?
Na odcinku od ul. Fabrycznej 5-7 do Otyńskiej (około 50 m przed skrzyżowaniem z linią kolejową) powstanie jednojezdniowa dwupasowa droga lokalna o szerokości 7 m. – Teren obecnie nie jest zbyt mocno urządzony, nawierzchnie są niejednorodne, od gruntowych do bitumicznych z licznymi deformacjami – wyliczają urzędnicy.
Projekt przewiduje bitumiczną nawierzchnię chodników. Szerokość tych po północnej stronie wyniesie 3 m (z możliwością zawężeń w trakcie prac w celu ochrony roślinności), a południowej – 2 m. Na przebudowywanym odcinku powstaną cztery przystanki autobusowe wyposażone w System Dynamicznej Informacji Przystankowej.
– Do usunięcia przewidziano wyłącznie zieleń, która koliduje bezpośrednio z realizacją inwestycji – czytamy w dokumentacji.
fot. Mariusz Bartodziej
Miasto zaplanowało nasadzenia drzew i krzewów. Zaproponowało gatunki odporne na mróz i zanieczyszczenia pochodzące z ruchu drogowego, a także dostosowane do obecnych warunków glebowych i wodnych. Zgodnie z projektem przybędzie 41 dębów szypułkowych, 5 topoli czarnych oraz 3 klony czerwone.
– Podczas projektowania starano się wybrać rośliny, które oprócz wyżej wymienionych walorów, pozwolą na stworzenie estetycznych form wizualnych, również w okresie jesienno-zimowym – wyjaśnia magistrat.
Druga część zamówienia, czyli prace na ul. Otyńskiej w rejonie przejazdu kolejowego, przewiduje kontynuowanie trzymetrowego ciągu pieszo-rowerowego, dwumetrowego chodnika oraz siedmiometrowej jezdni.