Urzędnicy nie planują na najbliższe lata budowy ulicy Nowolitewskiej, czyli tzw. Obwodnicy Psiego Pola. Domagali się tego mieszkańcy osiedla.
Przypomnijmy, mieszkańcy Psiego Pola pod koniec lutego złożyli we wrocławskim magistracie petycję w sprawie budowy ulicy Nowolitewskiej, czyli łącznika ulicy Litewskiej z Krzywoustego oraz wpisania jej do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2015-2019.
– Budowa ulicy Nowolitewskiej, czyli przedłużenia ulicy Litewskiej, od skrzyżowania ulic Gorlickiej-Litewskiej-Szewczenki do zbiegu ulicy Krzywoustego z aleją Jana III Sobieskiego, realnie przyczyni się do sprawniejszego dostępu mieszkańców do drogi krajowej nr 98, omijając centrum osiedla – argumentowali mieszkańcy.
W maju urzędnicy odpowiedzieli na petycję. Tłumaczą, że w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym zaplanowane było wyłącznie opracowanie koncepcji łącznika, która pozwoliła na określenie przebiegu, zakresu i kosztów budowy drogi. Te ostatnie oszacowano na około 40 mln złotych.
– Zadanie to nie jest ujęte w obecnie obowiązującym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym miasta na lata 2015-2019. Inwestycja ta będzie analizowana pod kątem możliwości ujęcia w planach inwestycyjnych przy tworzeniu następnej edycji WPI na lata 2020-2024 – wyjaśnia Elżbieta Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie.
Inwestycje komunikacyjne na Psim Polu
Elżbieta Urbanek w odpowiedzi na petycję wylicza, że w ostatnich latach na Psim Polu zrealizowano szereg inwestycji komunikacyjnych: łącznik ulicy Kiełczowskiej i Bierutowskiej, zawrotka na ulicy Bora Komorowskiego, przebudowa ulicy Krzywoustego od alei Jana III Sobieskiego do ulicy Bora-Komorowskiego, Rondo Lotników Polskich, łącznica zjazdowa z alei Jana III Sobieskiego w kierunku osiedla Psie Pole, ulica Nowogorlicka czy parking przy Rondzie Lotników Polskich.
Inwestycje komunikacyjne na Psim Polu
Elżbieta Urbanek w odpowiedzi na petycję wylicza, że w ostatnich latach na Psim Polu zrealizowano szereg inwestycji komunikacyjnych: łącznik ulicy Kiełczowskiej i Bierutowskiej, zawrotka na ulicy Bora Komorowskiego, przebudowa ulicy Krzywoustego od alei Jana III Sobieskiego do ulicy Bora-Komorowskiego, Rondo Lotników Polskich, łącznica zjazdowa z alei Jana III Sobieskiego w kierunku osiedla Psie Pole, ulica Nowogorlicka czy parking przy Rondzie Lotników Polskich.
– Wszystkie te rozwiązania miały wpływ na zmianę uwarunkować komunikacyjnych w rejonie osiedla – zaznacza Urbanek.
W bieżącym roku ma zakończyć się, uciążliwa dla kierowców, przebudowa mostów Krzywoustego nad Widawą.
– Przewidywane jest również zaprojektowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Kiełczowskiej – łącznik do ulicy Bierutowskiej z realizacją w roku przyszłym. Funkcjonowanie sygnalizacji pozwoli na poprawę bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu i elastyczne dostosowanie liczby aut wjeżdżających do Wrocławia – zapowiada urzędniczka.
W perspektywie kilku lat, jak dodaje Elżbieta Urbanek, ma też powstać brakujący odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia z Wojnowa do Długołęki, który pozwoli na odciążenie z ruchu kołowego m.in. alei Jana III Sobieskiego i ulicy Kiełczowskiej.