Budowa Promenad Wrocławskich ledwo ruszyła, a ich inwestor już rozpoczął akcję, którą chce przekonać władze miasta do budowy nowego przystanku komunikacji miejskiej na ulicy Trzebnickiej. Opinie na jej temat są podzielone - niektórzy chwalą pomysł, inny nazywają go "największym niewypałem tego tysiąclecia".
Promenady Wrocławskie, reklamowane jako nowa dzielnica Wrocławia powstaną w kwartale pomiędzy Kanałem Miejskim Odry, ulicą Trzebnicką (od zachodu), ulicą Rychtalską (od wschodu) i nasypem kolejowym nieopodal Dworca Nadodrze.
Budowa osiedla ruszyła na początku lipca - wtedy na teren, gdzie powstanie pierwszy budynek mieszkalny wjechał ciężki sprzęt. Powstanie tam blisko 250 mieszkań, a docelowo w ramach nowej dzielnicy Wrocławia w ciągu 10 lat deweloper wybuduje 2 tysiące lokali mieszkalnych.
I chociaż pierwsi mieszkańcy powinni się tam wprowadzić dopiero pod koniec przyszłego roku, inwestor już rozpoczął akcję ''Projekt Przystanek'' - jej cel to przekonanie magistratu do pomysłu stworzenia nowego przystanku tramwajowego lub łączonego przy zbiegu ul. Trzebnickiej i Zakładowej. Obecnie w okolicy funkcjonuje jeden przystanek tramwajowy, przy skrzyżowaniu Trzebnickiej z Kraszewskiego.
Nie wszystkim pomysł przypadł do gustu. Oprócz słów chwalących tę inicjatywę, na oficjalnym profilu Promenad Wrocławskich na Facebooku pojawiły się też negatywne opinie.
- Ten pomysł to chyba największy niewypał tego tysiąclecia - odległość między istniejącym przystankiem "Trzebnicka", a tym "nowym" to na oko coś koło 70m - spacerkiem jakieś 60-90 sekund, więc nie jest to droga nie do przejścia nawet dla osób starszych dziarsko przemierzających ulice Trzebnicką - korki, wydłużenie czasu przejazdu tramwaju i zamieszanie na drodze, które NA PEWNO powstaną po wydzieleniu kolejnego przystanku w przebiegu ul.Trzebnickiej nie są chyba warte tego pomysłu - jeżeli ten przystanek tam naprawdę powstanie to nie wierze już w nic - idea do kitu... - pisze jeden z internautów.
Pojawią się też kontrpropozycje.
- Zamiast forsować ideę przystanku w tym miejscu, powinno się stworzyć plan komunikacji zbiorowej dla promenad wrocławskich, tramwaj, autobus i ścieżki rowerowe wewnątrz osiedla - postuluje inny użytkownik.
A Waszym zdaniem nowy przystanek na Trzebnickiej jest potrzebny? Zapraszamy do dyskusji.