Tak po remoncie będą wyglądały tramwaje škoda 16T. MPK Wrocław zaprezentowało nowe wizualizacjeźródło: MPK Wrocław / SAATZ

Tak po remoncie będą wyglądały tramwaje škoda 16T. MPK Wrocław zaprezentowało nowe wizualizacje

Orzech
Orzech
REKLAMA
Wrocławskie MPK zaprezentowało właśnie najnowsze wizualizacje tramwajów škoda 16T, które obecnie przechodzą generalny remont. 
– Na wysokiej jakości wizualizacjach, jakie przesłali nam projektanci, widzimy dokładnie szczegóły wizerunku, który pojazdy zyskają w trakcie modernizacji – informują przedstawiciele MPK Wrocław.
Przy okazji przeprowadzanego generalnego remontu tramwajów, który polega m.in. na remoncie wózków, kół, amortyzatorów czy hamulców, postanowiono również unowocześnić design škód 16T.
MPK Wrocław / SAATZ
– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – škody zmienią się niemal nie do poznania, choć zasadnicze kształty wagonu pozostaną takie, do jakich wrocławianie zdołali się przyzwyczaić przez ostatnie 14 lat – podkreślają przedstawiciele wrocławskiego przewoźnika.
REKLAMA
W ostatnich dniach do firmy SAATZ z Warszawy, która zajmuje się modernizacją wrocławskich škód 16T, wysłano już drugi wagon tego typu.
– Prace nad pierwszą škodą  – trwają od około czterech miesięcy. W dwa lata nowe oblicze zyska wszystkie 17 wagonów tego typu, jakie posiadamy. Ponadto – remontujemy też Protramy, które służą wrocławianom od 2006 roku. Łącznie odnowimy 42 tramwaje obu marek – informuje MPK Wrocław.
MPK Wrocław / SAATZ
Jeżdżące w barwach MPK Wrocław czeskie tramwaje zostały wyprodukowane latach 2006-07 w zakładach Škoda Transportationw Pilźnie. Wrocław zakupił łącznie 17 tramwajów. Przez kilkanaście lat użytkowania każdy z nich przejechał ok. 500-600 tys. km.

– Po takim przebiegu każdy tramwaj potrzebuje generalnego remontu. Teraz ze Skody zostały wózki i pudło. Pojazdy zostaną odświeżone, pojawi się nowy design i oświetlenie. Pasażerowie będą zdziwieni, gdy na przystanek podjedzie niebieska Skoda. Zmieni się nie do poznania – mówi Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.


- Skody powinny przejść taki gruntowny remont po 600 tys. km km (+/- 20%) – pojazdy zbliżają się do tych limitów. Inwestycja umożliwi ich funkcjonowanie przez następnych kilkanaście lat. Producent ustala okres eksploatacji tramwaju na co najmniej 30 lat – przy zachowaniu przeglądów okresowych i niezbędnych modernizacji – zaznacza prezes MPK.


W ramach generalnego remontu  zostaną wykonane następujące prace: wymiana i naprawa wózka napędowego, wózka tocznego, sprzęgła zębatego, koła tramwaju, odsprężynowania, hamulca tarczowego, amortyzatorów hydraulicznych oraz smarowania obrzeży kół. 


Pasażerowie powinni docenić również zmiany w środku pojazdu(np. pojawią się ładowarki USB) oraz komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza. Skody 16T będą trafiać do firmy SAATZetapami – maksymalnie trzy na raz. 

Wcześniejsza wizualizacja škody 16T

– Pierwsza Skoda wróci do nas w pierwszym kwartale 2021 r. Prace przy niej potrwają pół roku, ale w tym czasie prowadząca prace firma SAATZ dokładnie pozna te wagony. Kolejne naprawy potrwają trzy miesiące. Następne tramwaje będziemy tam wysyłać co kilka tygodni – dodaje Balawejder.

Wszystkie tramwaje škoda 16T mają zostać wyremontowane do 2022 r. Łączny koszt napraw wszystkich 17 sztuk wyniesie 60 mln zł. W tramwajach niestety nie zostanie zamontowana klimatyzacja.

Komentarze (6)

Napisz komentarz
Daro87(gość)
Przegląd rozumiem to istotna sprawa by służyły kolejne lata ale brak klimy??? W obecnych czasach mamy latem takie upały, że bez względu na wiek ludzie mdleją a Wrocław ma to do siebie, że latem czy w dobie pandemi czy przed zawsze jest ZAKORKOWENE, nie mam pojęcia co ma w głowach zarząd MPK skoro nie zadbało o taki istotny element wyposażenia. Naprawdę nie wiem. Mam się tam latem podusić jeszcze być może waseczkach bo nie wiadomo czy i przyszłe lato nie będziemy przymuszeni chodzić w maseczkach pod groźbą wysokich mandatów a MPK uznaje ludzie to bezwartościowy element więc niech się duszą, mdleją albo najlepiej chodzą piechotą a tramwaje będą sobie kursowały po mieście puste "bo nikt w nich nie wysiedzi". MPK GRATULUJĘ PRZEGLĄDU I MODERNIZACJI!
Daro87(gość)
Przegląd rozumiem to istotna sprawa by służyły kolejne lata ale brak klimy??? W obecnych czasach mamy latem takie upały, że bez względu na wiek ludzie mdleją a Wrocław ma to do siebie, że latem czy w dobie pandemi czy przed zawsze jest ZAKORKOWENE, nie mam pojęcia co ma w głowach zarząd MPK skoro nie zadbało o taki istotny element wyposażenia. Naprawdę nie wiem. Mam się tam latem podusić jeszcze być może waseczkach bo nie wiadomo czy i przyszłe lato nie będziemy przymuszeni chodzić w maseczkach pod groźbą wysokich mandatów a MPK uznaje ludzie to bezwartościowy element więc niech się duszą, mdleją albo najlepiej chodzą piechotą a tramwaje będą sobie kursowały po mieście puste "bo nikt w nich nie wysiedzi". MPK GRATULUJĘ PRZEGLĄDU I MODERNIZACJI!
Adrian Czarkowski(gość)
kasa wyrzucona w błoto :(
Adrian Czarkowski(gość)
kasa wyrzucona w błoto :(
marciniak.j53@gmail.com(gość)
Lepsze stare bo z klimatyzacją,teraz to jest tylko potrzebne sort taki mamy klimat
Barto(gość)
Co z tego że ładny jak bez klimy :(
REKLAMA