Jedna z ofert zmieściła się w budżecie wynoszącym 5,1 miliona złotych i to ona okazała się najkorzystniejsza. Spółki Rotomat oraz Zakład Sieci i Zasilania mają skończyć prace tuż przed jesienią.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły 28 marca przetarg na rozbiórkę estakady zachodniej na pl. Społecznym. Zwycięzcą zostało konsorcjum spółek Rotomat Sp. z o.o. oraz Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. Uzyskały największą liczbę punktów dzięki cenie, mimo mniejszego od konkurencji doświadczenia projektantów organizacji ruchu zastępczego oraz docelowego.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły 28 marca przetarg na rozbiórkę estakady zachodniej na pl. Społecznym. Zwycięzcą zostało konsorcjum spółek Rotomat Sp. z o.o. oraz Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. Uzyskały największą liczbę punktów dzięki cenie, mimo mniejszego od konkurencji doświadczenia projektantów organizacji ruchu zastępczego oraz docelowego.
O przedstawieniu listy ofert pisaliśmy w tym miesiącu. Zgłosiło się trzech chętnych. Firma Pro-Tra Building Sp. z o.o. oczekiwała 5 mln 340 tys. zł, konsorcjum firm Rotomat oraz Zakład Sieci i Zasilania 3 mln 987 tys. zł, a działające wspólnie PBW Inżynieria Jacek Garbacz i Probudowa.com Sp. z o.o. 12 mln 710 tys. zł. Miasto planowało wydać 5 mln 100 tys. zł.
Estakada wschodnia powstała w 1988 roku. Osiem lat temu przeszła kompleksowy remont, dlatego zniknie dopiero w kolejnych latach. Przetarg obejmuje wyburzenie zachodniej (z 1986 roku) wraz z podporami i dojazdami. Nowy układ drogowy (lewoskręt z kierunku ul. Oławskiej/Traugutta w stronę mostu Pokoju) z wprowadzeniem zastępczej organizacji ruchu na czas rozbiórki ma być gotowy do 30 czerwca. Inwestycja zakończy się najpóźniej 15 września.
![Investphoto.pl](https://img.investmap.pl/gallery/252/124/399100_1200x.jpg)
Investphoto.pl
Doradca magistratu wyłoniony
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju ogłosiło w październiku, na zlecenie Wrocławia, przetarg na doradztwo prawne, ekonomiczno-finansowe oraz techniczne w zakresie przygotowania projektu partnerstwa publiczno-prywatnego: "Nowe zagospodarowanie placu Społecznego". Zamierzało wydać 2 mln 322 tys. zł brutto. Unieważniło postępowanie 5 marca z powodu zbyt wysokiej ceny korzystniejszej oferty.
Konsorcjum firm LPW Sp. z o.o. Investment, Support Agata Kozłowska i Kancelaria Radcy Prawnego Irena Skubiszak Kalinowska okazało się gorsze od konsorcjum Hogan Lovells (Warszawa) LLP (spółka partnerska) oddział w Polsce i PwC Advisory Sp. z o.o. Sp. k. w ośmiu kryteriach dotyczących jakości i doświadczenia (w jednym otrzymały taką samą liczbę punktów). O wyniku zadecydowała cena. Pierwszy z uczestników oczekiwał 944 tys. zł, a drugi – 4 mln 796 tys. zł.
REKLAMA
Zamawiający podzielił zakres doradztwa na 16 etapów. Zwycięska firma zacznie m.in. od przeanalizowania rynku w poszukiwaniu potencjalnych partnerów, przygotowania modelu projektu PPP i przeprowadzenia szkoleń dla zamawiającego (ministerstwo) i promotora (magistrat). Później zajmie się sporządzeniem ogłoszenia przetargowego, oceną wniosków, czy przeprowadzeniem rozmów pomiędzy stronami. Wśród jej ostatnich zadań znajdą się opracowanie i zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, finansowe zamknięcie projektu, a także dodatkowe wsparcie doradcze. Swoje zadanie ma planowo wykonać do końca 2021 roku.
Znikną estakady, a powstanie tunel
Wrocław planuje realizację projektu "Nowe zagospodarowanie placu Społecznego" od ponad 10 lat. W 2007 roku rozstrzygnął konkurs architektoniczny, trzy lata później radni uchwalili miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a w 2012 roku powstało studium projektowe, czyli dziewięć tomów poświęconych różnym branżom (m.in. drogowej, konstrukcyjnej i architektonicznej).
Przyszły inwestor zajmie się kompleksową przebudową układu komunikacyjnego i sieciowego w rejonie placu Społecznego zgodnie z zapisami MPZP, częściowo odtwarzając układ z okresu międzywojennego. Zamknie główne trasy (z pl. Dominikańskiego do mostu Grunwaldzkiego i z mostu Pokoju do ulicy Pułaskiego) i wyburzy istniejące estakady. W zamian wybuduje tunel. Będzie przebiegał wzdłuż urzędu wojewódzkiego. Urzędnicy szacują koszt przedsięwzięcia na około 900 mln zł.
![fot. Mariusz Bartodziej](https://img.investmap.pl/gallery/249/121/399097_1200x.png)
fot. Mariusz Bartodziej
Wynagrodzeniem inwestora będzie prawo do zabudowania okolicznego terenu. Magistrat dopuszcza jednak możliwość płatności. Partner prywatny będzie odpowiedzialny za: sfinansowanie kosztów budowy miejskiej infrastruktury i jej przeprowadzenie, utworzenie budynków wraz z pozyskaniem nabywców i najemców, a także eksploatację wybranych elementów infrastruktury publicznej. Magistrat zakłada, że czas trwania partnerstwa wyniesie co najmniej 10 lat.
![fot. Mariusz Bartodziej](https://img.investmap.pl/gallery/250/122/399098_1200x.png)
fot. Mariusz Bartodziej