Wrocław i Drezno ma połączyć autostrada rowerowaźródło: pixabay.com

Wrocław i Drezno ma połączyć autostrada rowerowa

Orzech
Orzech
REKLAMA
W ciągu dwóch najbliższych lat ma powstać nowa dolnośląska autostrada rowerowa, która połączy drogi rowerowe w Niemczech przez Dolny Śląsk aż do Opola. Łączna długość autostrady rowerowej łączącej Wrocław z Dreznem ma liczyć około 275 km. 
15 września w Środzie Śląskiej mają się spotkać reprezentanci blisko 25 dolnośląskich samorządów w celu dogrania szczegółów budowy pierwszej na Dolnym Śląsku rowerostrady
Według planów, bezpieczna i komfortowa podróż rowerem nową trasą w umiarkowanym tempie pozwoli na dojechanie do Drezna w mniej niż 14 godzin. Łącznie będzie to kilkaset kilometrów nowych dróg rowerowych w regionie. Większa ich część ma być wybudowana w standardzie tzw. autostrad rowerowych. Całe przedsięwzięcie ma być realizowane w ścisłym porozumieniu Urzędu Marszałkowskiego z lokalnymi samorządami z Dolnego Śląska. Na dziś jest to 25 gmin i powiatów.
Jak będzie wyglądać finalny szlak dowiemy się jednak dopiero za kilka miesięcy. Część nowych dróg rowerowych jest już wybudowana przez niektóre gminy - teraz chodzi o połączenie wszystkich odcinków w jedną wspólną trasę.
REKLAMA
Plany przewidują, że szerokość nowych dróg rowerowych będzie wynosiła od 3 do 3,5 metra. W ramach projektu powstanie także odnoga autostrady rowerowej prowadząca przez Dolinę Baryczy do Wielkopolski
Zarówno strona polska jak i niemiecka są bardzo mocno zainteresowane aby inwestycja została zrealizowana jak najszybciej. Władze Dolnego Śląska chcą w ten sposób ściągnąć wielu nowych zagranicznych turystów do regionu. Wizyty rowerzystów, zarówno z Polski jak i z zagranicy mają się przyczynić się do rozkwitu turystyki na Dolnym Śląsku co jest szczególnie ważne po kryzysie związanym z pandemią i lockdownem.
Władze województwa dolnośląskiego będą szukały dofinansowania całej inwestycji w ramach Funduszu Inwestycji Samorządowych. Według wstępnych szacunków całe przedsięwzięcie ma kosztować ok. 200 mln zł. Być może na niektórych odcinkach nowej trasy rowerowej w przyszłości pojawi się pilotażowy program pojazdów autonomicznych.

Komentarze (16)

Napisz komentarz
kysiek(gość)
Coś wiadomo o postępach prac? Artykuł ten ma już ponad dwa lata.
Zacznijcie od siebie(gość)
Gmina Środa Śląska, w której do szkół, urzędów i kościołów trzeba rowerem samobójczo pokonywać drogi wojewódzkie, z cmentarzem na skrzyżowaniu DK94 Juszczyn Kadłub będzie gospodarzem tych konsultacji!
RR(gość)
@
Ciekawy
(gość)
220 baniek za 275 km? Kto i jak to wyliczył?
UMWD
Ciekawy(gość)
220 baniek za 275 km? Kto i jak to wyliczył?
LJ(gość)
@
Foa
(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
Rzeczywiście.  Najlepiej zacząć od studium natężenia ruchu na istniejącej autostradzie oraz nieistniejącej velostradzie.  Ja mogę je przeprowadzić bardzo szybko i do tego w przystępnej cenie ;)
purysta(gość)
Halo dziennikarzu!  AUTOstrada rowerowa? Wiesz skąd nazwa AUTOstrada?  Polecam używania poprawnej nazwy "rowerostrada" lub "velostrada".  No chyba że na rękach masz naręczne skarpetki, a na nogach nożne rękawiczki. To wówczas dalej pisz o "autostradach rowerowych" ;)
zmęczony Polską(gość)
@
Foa
(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
Tak jak już wspominał ktoś wcześniej - problemem jest nie to, że droga ma tylko 2 pasy ale nadmierna prędkość (jest tam wiele fragmentów gdzie prędkość jest ograniczana nawet do 90 km/h ale te znaki dają tylko tyle, że stoją), brak trzymania odstępu, nagminna jazda lewym pasem (bo luj co jedzie prawym się przedemnie wepchnie albo reszta jadąca lewym za mną zablokuje mnie jadącego za tirem po prawej). Spróbuj wyprzedzić tira lewym pasem na ograniczeniu do 110 km/h gwarantuję że zaraz jakiś polski ułan będzie siedział Ci na zderzaku i mrugał światłami.  Co ciekawego, po przekroczeniu niemieckiej granicy wszyscy zaczynają jechać bardziej przepisowo, ułańska fantazja zostaje za granicą Polski ;) Ustawić ukryte fotoradary, wlepiać mandaty wysokości 3 tys zł za przekroczenie prędkości, nie trzymanie odstępów a wtedy gwarantuję Wam, że problem wypadków na wszystkich drogach Polski zmarginalizuje się. Tak jak to ma miejsce w Australii - byłem, widziałem, prowadziłem auto po dużm mieście. W tym kraju po prostu nie da się jeździć zgodnie z ograniczeniami prędkości bo reszta januszy/sebixów/ułanów zwyczajnie Cię zgnoi. To nie stan dróg jest problemem tylko kultura polaków i to widać na innych obszarach naszego życia w Kraju Kwitnącej Wiśni...
Rowerowy Maniak(gość)
Ha, a ja Wam powiem, że duża część tej autostrady rowerowej jest już wybudowana lub jest w budowie. Więc inwestycja jest jak najbardziej realna. Ba ona już w wielu miejscach Dolnego Śląska powstaje.
Toffek(gość)
@
Foa
(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
To tylko 200 mln, koszt budowy kilometra autostrady to 50 mln, przy takiej skali, to budowa tej drogi rowerowej nie wpłynie negatywnie na ewentualne przebudowy autostrady!
Feresce(gość)
@
Foa
(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
Wypadki nie wynikają z tego że są 2 pasy. Jak nawet będzie 5 pasów w jedną stronę to i tak wypadki będą na autostradzie A4. Nadmierna prędkość, brak odstępu(!!!), brak wyobraźni - tego żadna ilość pasów nie zlikwiduje.
Kowalski(gość)
Super inicjatywa tylko oby nie skończyło się na szumnych zapowiedziach.
Andrzej(gość)
Oby powstała. wystarczyło popatrzyc wczoraj w weekend ile grup i rodzin jeździ po dolnym śląsku po ulicach. taka autostrada to pomysł na weekend ale i zarobek dla wielu hoteli i restauracji i mniej rowerzystów na ulicach
Pi0tr(gość)
@
Foa
(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
Znowu ci wstrętni rowerzyści coś dostaną i to na pewno kosztem biednych kierowców.
Albercik(gość)
@
Foa
(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
Skoro natężenie ruchu jest problemem może zamiast je potęgować poszerzeniem A4 trzeba się zastanowić jak je ograniczyć?
Foa(gość)
Tymczasem na A4 co tydzień wypadek. Może są tacy, którzy będą regularnie zasuwać rowerem do Drezna 14h, ale jednak poszerzenie A4 poprawiłoby życie 100 000 razy większej liczbie ludności - patrząc na natężenie ruchu samochodowego względem rowerowego na tej trasie.
Biniu(gość)
Super!!
REKLAMA