Wrocław: Jedna z największych inwestycji na ukończeniu!Fb/ Inwestycje we Wrocławiu

Wrocław: Jedna z największych inwestycji na ukończeniu!

REKLAMA

Pracownicy Wrocławskich Inwestycji napisali na swoim Facebooku dość wymowny wpis: "Lecimy z masą bitumiczną na kolejnych odcinkach" . Chodzi o układanie nowych jezdni na ulicy Pomorskiej i Placu Staszica. Jeśli pogoda dopisze, w tym tygodniu powinna być wylewana ostatnia warstwa asfaltu.

Przebudowa mocno wyeksploatowanej Pomorskiej, głównej ulicy Nadodrza, rozpoczęła się niespełna dwa lata temu. O skali inwestycji świadczą wydawane na nią pieniądze – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. – Ponad 71 milionów złotych 95 procent dofinansowania pochodzi z programu rządowego Polski Ład – dodaje.

W zakres prac weszło:

  • wymiana jezdni;
  • położenie torowiska (było testowane przez tramwaje w okresie Wszystkich Świętych);
  • 6 kilometrów nowych chodników;
  • trasy dla rowerzystów;
  • nowe przystanki dla pasażerów komunikacji miejskiej, w tym wiedeński;
  • wymiana oświetlenia;
  • sadzenie roślin oraz drzew.
Fb/ Inwestycje we Wrocławiu

Finał prac w czerwcu

REKLAMA

Najtrudniejsze prace podziemne, zostały już zakończone. – Przebudowaliśmy nieruszane od dziewiętnastego wieku sieci podziemne, co było dużym wyzwaniem – przyznawał jeszcze w lutym Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. Ostatni etap dzieje się na powierzchni. Przy wiosennej, dobrej pogodzie należy mieć nadzieję, że wszystko pójdzie bez zakłóceń.

Fb/ Inwestycje we Wrocławiu

Mieli zakończyć wcześniej

Finał prac przewidywany był na początek 2024 roku, jednak wykonawcy musieli zmierzyć się z szeregiem zadań dodatkowych, wynikających z kolizji infrastruktury podziemnej. Wrocławskie Inwestycje poinformowały ostatecznie, że termin zakończenia wszystkich prac, po podpisaniu aneksu z wykonawcami (z poznańskiej spółki Torpol), to koniec II kwartału 2024 roku.

– Na koniec inwestycji pozostawione jest wyeksponowanie starych szyn wąskotorówki, pozostałości po przedwojennej linii kolejowej Wrocław – Trzebnica – Prusice. Kolejka dowoziła okoliczną ludność do pracy, szkół, kurortów, i sanktuarium św. Jadwigi w Trzebnicy. Linia służyła także do przewozu towarów, przesyłek pocztowych, surowców i płodów rolnych – wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Stare szyny zostaną przeniesione prawdopodobnie koło zabytkowego budynku dworca, wzniesionego w 1898 roku na konstrukcji drewnianej, szkieletowej. Zaprojektował go architekt miejski Karl Klimm. Na peronie stoi parowóz wąskotorowy z wagonem towarowym. Eksponat jest własnością Muzeum Ziemi Pałuckiej w Żninie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA