[Wrocław] Kładkę na Psim Polu czeka rozbiórka

Mariusz Bartodziej
Pięć firm złożyło oferty na rozbiórkę kładki nad aleją Jana III Sobieskiego. Prace spowodują utrudnienia w komunikacji.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił 11 października przetarg na rozbiórkę mostu dla pieszych. Zgłosiło się pięć firm, z czego tylko jedna przekroczyła planowaną kwotę 738 tys. zł brutto – to Firma Handlowa "ITOS" Stoicis Christos Wyburzanie Obiektów Przemysłowych z Wrocławia, która zaoferowała 774,9 tys. zł.
Najkorzystniejszą ofertę, 337,8 tys. zł, złożyła firma Plus Incest P. Żygadło Sp.j. z Żernik Wrocławskich. Pozostali potencjalni wykonawcy to: Kolbet Sp. z o.o. z Kiełczowa (638,8 tys. zł), konsorcjum firm PBW Inżynieria Jacek Grabacz (lider) z Wrocławia i Dromosttor s.c. Paweł Chapiński i Ireneusz Chapiński (partner) z Lwówka Śląskiego (675,8 tys. zł) oraz Przedsiębiorstwo Robót Specjalistycznych "Dźwigar" z Włocławka (713,4 tys. zł).
Jesteśmy w trakcie oceny złożonych ofert pod kątem ich ważności i zawartości merytorycznej. Z różnych względów oferty mogą być odrzucone bądź wykluczone, a do rozstrzygnięcia postępowania przetargowego potrzebna jest przynajmniej jedna ważna oferta – wyjaśnia Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM.
Mówi, że chcieliby wybrać wykonawcę jeszcze w listopadzie. Na rozbiórkę obiektu nad drogą krajową DK 98 będzie miał czas do 31 grudnia, a na zrealizowanie całego zadania – pięć miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Uzgodnienia z PKP wykonawca przeprowadzi we własnym zakresie (jest to jeden z jego obowiązków wynikających z umowy). Podczas rozbiórki, która potrwa kilka tygodni, obydwie jezdnie al. Jana III Sobieskiego będą zwężone, w zależności od realizowanego etapu. Jest to zrozumiałe z przyczyn logistycznych, jak również ze względów bezpieczeństwa – tłumaczy Ewa Mazur.
Jak dodaje, przetarg na budowę nowego obiektu zostanie dopiero ogłoszony. Nie mogą jeszcze udostępnić projektu, ponieważ nie posiadają jego ostatecznej wersji – projektant nanosi jeszcze uwagi i robi korekty.
Nowa kładka nie będzie wyglądem odbiegać od istniejącej poza jedną i zasadniczą zmianą – będzie wyposażona w podjazdy umożliwiające korzystanie z niej wózkom dziecięcym oraz osobom niepełnosprawnym – zapowiada Mazur.

Przeprawa dla pieszych zbyt stara na remont

Inwestycja spowodowana jest bardzo złym stanem technicznym kładki z 1975 roku, która nie nadaje się do remontu – wyjaśniał wówczas Krzysztof Kubicki z biura prasowego ZDiUM.
ZDiUM już w 2014 roku ogłosił przetarg na "opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Przebudowa kładki nad al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu". Przystąpiło do niego sześć firm. Wybrana została we wrześniu 2014 roku Pracownia Projektowa MOST s.c. Marta Włodarczak Tomasz Świderski z Wargowa. Jej oferta wyniosła blisko 119 tys. zł.