Więcej miejsca na ul. Starogroblowej i Popowickiej dla samochodów i w przyszłości tramwajów oraz na chodniki i drogi rowerowe na ul. Gabiszyńskiej. Takie m.in. będą efekty modernizacji trasy kolejowej na Poznań, która rozpocznie się po Euro, bo w ramach prac przebudowane będą również wiadukty nad arteriami.
Najbardziej widoczne zmiany będą dotyczyły ul. Starogroblowej. Dziś wiadukt kolejowy nad tą ulicą jest bardzo wąski. Podczas gdy ulice Popowicka i Starogroblowa (trasa równoległa do Legnickiej-Lotniczej) mają dwie jezdnie - pod wiaduktem droga zwęża się do jednego pasa w każdą stronę, na dodatek nie ma chodnika.
Właśnie to się zmieni. Nowy - 46 metrowy wiadukt będzie o ponad cztery razy dłuższy od obecnego. Zmieszczą się pod nim dwie jezdnie, będzie też wydzielone torowisko dla tramwajów. Właśnie tędy ma według planów prowadzić kolejna linia torów dla Tramwaju Plus, ciągnąca się od ulicy Długiej. Trasa będzie alternatywą dla torowiska na ulicy Legnickiej, które w przypadku awarii lub wypadku może zostać całkowicie zablokowane. Urzędnicy już kilka lat temu pracowali nad tą koncepcją, ale ostatecznie została ona mocno okrojona i tramwaje póki co dojeżdżać będą na Kozanów przez Legnicką i Milenijną, a nie od strony Popowic. Roboty związane z przebudową wiaduktu mają ruszyć jesienią.
Grabiszyńska na wysokości Pereca też gwałtownie się zwęża pod wiaduktem. Piesi mają tak wąski chodnik, że praktycznie nie mogą się minąć, a ulica zamiast iść prosto - wije się jak litera S. Także tu po przebudowie będzie znacznie lepiej. Miasta kilka lat temu opracowało nawet projekt budowy osobnego tunelu dla pieszych, nie mogą się doczekać decyzji w tej sprawie ze strony PKP. Teraz kolejarze wreszcie znaleźli fundusze na poszerzenie wiaduktu.
Robotnicy zatrudnieni przez kolejarzy wyburzą wiadukt, a w jego miejsce zbudują nowy, szerszy o 22 metry, od obecnego. Inwestycja rozpocznie się na początku przyszłego roku.