Wrocławskie MPK nie unieważni przetargu na zakup 40 nowych tramwajów, czego domagali się aktywiści. – Niestety, dużo czasu upłynie, zanim prezydent i jego otoczenie zrozumieją, że o pasażerów i przyszłych pasażerów trzeba zawalczyć wysokim standardem usług – komentują społecznicy.
Przypomnijmy, pod koniec maja wrocławscy aktywiści zaapelowali do prezydenta Rafała Dutkiewicza, by na nowo rozpisać przetarg na zakup 40 nowych tramwajów.
Aleksandra Zienkiewicz z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia tłumaczyła, że inne polskie miasta kupują tramwaje całkowicie lub w większości niskopodłogowe.
– Poznań ostatnio zakupił 50 w pełni niskopodłogowych Moderusów Gamma. Olsztyn i Warszawa również inwestują w wygodne tramwaje ze 100% niskiej podłogi. Dlaczego Wrocław chce tworzyć muzeum techniki na szynach? Może przyczyną jest to, że prezydent Dutkiewicz i zależni od niego politycy oraz radni korzystają z usług MPK zapewne tylko w czasie kampanii wyborczej? – zastanawiała się Zienkiewicz.
Jakub Zazula
Społecznicy właśnie dostali odpowiedź od MPK.
– Trudno zgodzić się z podniesionym przez Państwo argumentem, który miałby być podstawą do unieważnienia ogłoszonego już postępowania przetargowego, jakoby zamawiane pojazdy były pojazdami przestarzałymi. Zgodnie z zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, planowany jest zakup wyłącznie nowych tramwajów, a więc nie będą to na pewno pojazdy używane i przestarzałe – pisze do aktywistów Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław.
Szefowa przewozowej spółki podkreśla, że określony w SIWZ wymóg minimalnego udziału niskiej podłogi na poziomie nie niższym niż 20 procent gwarantuje możliwość bezproblemowego wejścia i wyjścia z pojazdu osobom o ograniczonej mobilności.
Jolanta Szczepańska wylicza, że wymogiem jest, aby oferowane pojazdy były wyposażone także we wszystkie najnowocześniejsze systemy takie jak klimatyzacja, informacja pasażerska, nagłośnienie, ładowarki do telefonów komórkowych i inne, a więc – podkreśla prezes MPK – komfort jazdy w takich pojazdach będzie bardzo wysoki.
– Reasumując, uprzejmie informuję, że z wyżej wskazanych powodów nie mogę uwzględnić złożonego przez Państwo wniosku o ponowne rozpisanie przetargu na zakup nowych tramwajów dla Wrocławia, gdyż nie znajduję w nim podstaw merytorycznych ani prawnych do unieważnienia ogłoszonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup 40 tramwajów – podsumowuje Szczepańska.