Prace projektowe i budowlane nad obiektem na terenie zajezdni numer IV na Borku mają się zakończyć za rok. Przewoźnik chce również wyremontować znajdującą się tam halę, a także tę w zakładzie przy ulicy Obornickiej.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło 16 października przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie automatycznej myjni tramwajowej w Zakładzie Tramwajowym nr 4 przy ul. Powstańców Śląskich 209. Szacuje wartość zamówienia na 2 mln zł netto. Termin składania ofert mija 22 listopada.
– Modernizacja obiektu jest koniecznością poprawy utrzymania taboru tramwajowego w należytym stanie – tłumaczy MPK.
Myjnia powstanie w istniejącej hali przeglądowej. Będzie funkcjonować przez cały rok, 24 godziny na dobę. Wykonawca będzie miał 20 tygodni od dnia podpisania umowy, by przygotować projekt. Prace budowlane musi zakończyć do 28 listopada 2019 roku.
Wikimedia Commons
Hale w dwóch zajezdniach do remontu
MPK chce także zmodernizować halę obsługowo-naprawczą na terenie tej zajezdni. Wykonawcy dokumentacji projektowej szuka od kwietnia. Ostatni przetarg ogłosiło 12 października, z terminem realizacji w ciągu 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Planuje wydać około 405 tys. 500 zł netto.
Hala wymaga termomodernizacji, szczególnie z uwagi na konieczność dostosowania jej do warunków technicznych, które będą obowiązywać od 2021 roku. Wykorzystane materiały i rozwiązania inżynierskie są przestarzałe. Przeprowadzenie inwestycji przyczyni się do oszczędności.
– Wykonanie prac termomodernizacyjnych pozwoli zredukować w przyszłości koszty utrzymania hali i bezpośrednio przełoży się na klasę energetyczną budynku, a także poprawi komfort pracy pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – wyjaśnia nam Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK we Wrocławiu.
Z tego samego powodu i z takim samym celem przewoźnik wyremontuje też halę na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej 131. Wykonawcę projektu wybrał 8 października. Została nim firma Modulo Wojciech Wawrzyniak. Zaoferowała realizację zadania w ciągu 8 miesięcy za 241 tys. 572 zł brutto. Zamawiający planował wydać 246 tys. zł.
– Budynek nie przechodził gruntownego remontu od czasu budowy w latach 1980-85. Od tego czasu prowadzone były jedynie prace konserwacyjne zgodnie z zaleceniami kontroli rocznych i pięcioletnich – mówi Agnieszka Korzeniowska.