[Wrocław] Na Sienkiewicza wydzielają torowisko dla tramwajów

Kajtman

W drugiej połowie września skończy się wydzielanie torowiska tramwajowego na ulicy Sienkiewicza, na odcinku między ulicą Bujwida a Ukrytą. To kolejne tory, które wydzielono w tym roku -  w sumie urzędnicy zaplanowali na 2012 wydzielenie prawie 5 kilometrów torowisk.

Na ulicy Sienkiewicza już pojawiły się pasy wydzielające tramwajowe torowisko. Cała operacja skończy się w drugiej połowie września.

- Decyzją WIM UM do końca drugiej dekady września zostaną wykonane prace związane z wydzieleniem torowiska tramwajowego na ulicy Sienkiewicza na odcinku Bujwida - Ukryta (oznakowanie poziome oraz pionowe) - informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

O planach wydzielenia torowiska na Sienkiewicza pisaliśmy już w marcu, przy okazji informacji o wydzielaniu torów na Podwalu. Już wtedy urzędnicy zapowiadali, że w 2012 roku chcą wydzielić w sumie 4870 metrów toru pojedynczego. W tym roku przed nami jeszcze wydzielenie torowiska na ul. Jedności Narodowej (między Oleśnicką a Wyszyńskiego) i na ul. Reymonta (pomiędzy ul. Biskupa Tomasza Pierwszego i Kleczkowską).


Wiosną zapytaliśmy też na Politechnice Wrocławskiej, gdzie w pierwszej kolejności trzeba wydzielić tory. Wymieniono dwa miejsca.

– W tej chwili najbardziej potrzeba wydzielenia torowisk na Podwalu i na Grabiszyńskiej na południe od wiaduktu przy Oporowskiej – mówił w marcu Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.

O ile torowisko na Podwalu już zostało wydzielone, o tyle sytuacja na ul. Grabiszyńskiej od Bzowej do FAT-u wygląda zgoła inaczej. Tam tramwaje wydzielonych torów nie będą miały przez najbliższych kilka lat, bo ten odcinek przeszedł jedynie remont. W efekcie tramwaje będą tam stać w korku jeszcze długo.

Czy Waszym zdaniem wydzielenie torowiska na Sienkiewicza to dobry pomysł? A może spowoduje to ogromne korki w tym rejonie Wrocławia? Zapraszamy do dyskusji.

Autor: tm