We wtorek 10 stycznia przy ulicy Granicznej oficjalnie otwarto nowy salon Mercedes-Benz. Inwestycja, należąca do Grupy Wróbel, to największy i najnowocześniejszy salon niemieckiej marki w Polsce.
Nowy salon to 9 424 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, na których znajduje się 45 samochodów ekspozycyjnych, stanowisko dedykowane modelom AMG, G Corner, centrum samochodów zabytkowych, Van ProCenter, 24 podnośników serwisowych, trzy myjnie (w tym jedna automatyczna), magazyn opon, 320 miejsc parkingowych, centrala administracyjna firmy i kawiarnia Etno Cafe.
– Luksusowe samochody potrzebują luksusowej oprawy, która wzbudza emocje. Dla mnie luksus architektury to kubatura, przestrzeń, światło i wysokość wnętrz – kontynuował. Największym wyzwaniem przy tworzeniu projektu, było sprowadzenie do wspólnego mianownika: wymagań producenta, wizji inwestora oraz własnych przemyśleń, wciąż mając na uwadze główną myśl, że budynek musi funkcjonować jak maszyna, bardzo sprawna maszyn. I to się udało – tłumaczy Leszek Łękawa z pracowni architektonicznej Impressio, która zaprojektowała obiekt.
Ponadto obok salonu głównego, wybudowany został salon sprzedaży samochodów używanych (dealer posiada największy stock samochodów używanych w Polsce).
W trakcie prac budowlanych inwestor stosował technologie przyjazne dla środowiska. Materiały, wykorzystywane przy budowie nowej siedziby, są energooszczędne, a specjalne systemy pozwolą na odzyskiwanie ciepła.
Wartość inwestycji wyniosła ponad 50 mln złotych.
REKLAMA
Od małego garażu do wielkiego salonu
Nowa siedziba Grupy Wróbel jest pięć razy większa od poprzedniej, co – jak podkreśla inwestor – pozwoli przede wszystkim realizować plany niemieckiego koncernu, który do 2020 roku chce wprowadzić kilkadziesiąt nowych aut, w tym część zaprojektowanych od początku.
– Nowy salon to zwieńczenie 25 lat działalności naszej firmy. Z małego warsztatu przy Maślickiej doszliśmy aż tutaj. Z małej, rodzinnej firmy, staliśmy się jednym z największych dealerów w kraju i równocześnie bardzo ważnym punktem na mapie polskiego biznesu, ale wciąż dbamy o wartości rodzinne i na pierwszym miejscu stawiamy człowieka, bo to ludzie są fundamentem naszego sukcesu – mówi Michał Łuczak, prezes Grupy Wróbel.
Dealer zapowiada, że zaproponuje swoim klientom coś więcej niż tylko samochody – mają się tam odbywać wernisaże, koncerty, spotkania autorskie czy pokazy filmowe. Grupa Wróbel od lat jest mecenasem kultury i sportu, a dzięki warunkom, jakie posiada nowa siedziba, te możliwości będą jeszcze większe.
Nowy salon Mercedes-Benz w liczbach:
- cztery kondygnacje naziemne i jedna podziemna
- powierzchnia całkowita – 9 424 m2
- powierzchnia zabudowy – 4 440 m2
- kubatura – 52 281 m3
- powierzchnia wystawiennicza (parter i antresola) – 3114 m2
- powierzchnia serwisu (warsztat) – 970 m2
- powierzchnia biurowa – 660 m2
- wysokość budynku – 18,94 m
- 3 400 m3 betonu
- 2 100 m2 szkła
- 307 ton konstrukcji stalowej
- 520 tys. sztuk kostki betonowej