źródło: mat. inwestora

[Wrocław] Największy i najnowocześniejszy salon Mercedesa w Polsce otwarty [FOTO]

Tomasz Matejuk
We wtorek 10 stycznia przy ulicy Granicznej oficjalnie otwarto nowy salon Mercedes-Benz. Inwestycja, należąca do Grupy Wróbel, to największy i najnowocześniejszy salon niemieckiej marki w Polsce. 
Nowy salon to 9 424 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, na których znajduje się 45 samochodów ekspozycyjnych, stanowisko dedykowane modelom AMG, G Corner, centrum samochodów zabytkowych, Van ProCenter, 24 podnośników serwisowych, trzy myjnie (w tym jedna automatyczna), magazyn opon, 320 miejsc parkingowych, centrala administracyjna firmy i kawiarnia Etno Cafe. 
– Luksusowe samochody potrzebują luksusowej oprawy, która wzbudza emocje. Dla mnie luksus architektury to kubatura, przestrzeń, światło i wysokość wnętrz – kontynuował. Największym wyzwaniem przy tworzeniu projektu, było sprowadzenie do wspólnego mianownika: wymagań producenta, wizji inwestora oraz własnych przemyśleń, wciąż mając na uwadze główną myśl, że budynek musi funkcjonować jak maszyna, bardzo sprawna maszyn. I to się udało – tłumaczy Leszek Łękawa z pracowni architektonicznej Impressio, która zaprojektowała obiekt.


Ponadto obok salonu głównego, wybudowany został salon sprzedaży samochodów używanych (dealer posiada największy stock samochodów używanych w Polsce). 
W trakcie prac budowlanych inwestor stosował technologie przyjazne dla środowiska. Materiały, wykorzystywane przy budowie nowej siedziby, są energooszczędne, a specjalne systemy pozwolą na odzyskiwanie ciepła. 

Wartość inwestycji wyniosła ponad 50 mln złotych.


Od małego garażu do wielkiego salonu

Nowa siedziba Grupy Wróbel jest pięć razy większa od poprzedniej, co – jak podkreśla inwestor – pozwoli przede wszystkim realizować plany niemieckiego koncernu, który do 2020 roku chce wprowadzić kilkadziesiąt nowych aut, w tym część zaprojektowanych od początku. 
– Nowy salon to zwieńczenie 25 lat działalności naszej firmy. Z małego warsztatu przy Maślickiej doszliśmy aż tutaj. Z małej, rodzinnej firmy, staliśmy się jednym z największych dealerów w kraju i równocześnie bardzo ważnym punktem na mapie polskiego biznesu, ale wciąż dbamy o wartości rodzinne i na pierwszym miejscu stawiamy człowieka, bo to ludzie są fundamentem naszego sukcesu – mówi Michał Łuczak, prezes Grupy Wróbel. 
Dealer zapowiada, że zaproponuje swoim klientom coś więcej niż tylko samochody – mają się tam odbywać wernisaże, koncerty, spotkania autorskie czy pokazy filmowe. Grupa Wróbel od lat jest mecenasem kultury i sportu, a dzięki warunkom, jakie posiada nowa siedziba, te możliwości będą jeszcze większe. 


Nowy salon Mercedes-Benz w liczbach:
  • cztery kondygnacje naziemne i jedna podziemna
  • powierzchnia całkowita – 9 424 m2
  • powierzchnia zabudowy – 4 440 m2
  • kubatura – 52 281 m3
  • powierzchnia wystawiennicza (parter i antresola) – 3114 m2
  • powierzchnia serwisu (warsztat) – 970 m2
  • powierzchnia biurowa – 660 m2
  • wysokość budynku – 18,94 m
  • 3 400 m3 betonu
  • 2 100 m2 szkła
  • 307 ton konstrukcji stalowej
  • 520 tys. sztuk kostki betonowej