W ostatnich dniach Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił kilka przetargów związanych z infrastrukturą rowerową. Chodzi o wyznaczenie nowych tras dla cyklistów i umożliwienie jazdy rowerem "pod prąd" na ulicach jednokierunkowych.
Urzędnicy szukają firmy, która opracuje dokumentację projektową dla przebudowy ulicy Piłsudskiego na odcinku od ulicy Świdnickiej do ulicy Kołłątaja w celu wydzielenia trasy rowerowej.
To projekt nr 52, wybrany do realizacji w zeszłorocznej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
– W ramach zadania należy również zaprojektować możliwość wjazdu i wyjazdu rowerem z Dworca Głównego w kierunku ulicy Gwarnej – zaznaczają urzędnicy.
Na przygotowanie projektu wybrana w przetargu firma będzie mieć 7 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Dodajmy, że właśnie ruszyła inna, pobliska inwestycja.
– Rozpoczęliśmy prace przy przebudowie ulic: Borowskiej, Stawowej, Peronowej i Kołłątaja w celu wyznaczenia na nich dróg i pasów rowerowych. Wykonawca, konsorcjum firm Rotomat i Elektrotim, prowadzi obecnie roboty od strony skrzyżowania z ul. Swobodną w kierunku wiaduktu kolejowego. Trwają rozbiórki oraz układanie obrzeży – informują przedstawiciele Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Nowe trasy na Trzebnickiej i Strzegomskiej
ZDiUM szuka też firm, które zrealizują dwie kolejne inwestycje. Chodzi o przebudowę ulicy Trzebnickiej na odcinku od ul. Św. Wincentego do Ołbińskiej (po wschodniej stronie) w celu wyznaczenia trasy rowerowej oraz przebudowę ulicy Strzegomskiej w celu wyznaczenia tymczasowego połączenia Nowego Dworu z siecią tras rowerowych.
Jednokierunkowa droga dla rowerów na ulicy Trzebnickiej będzie mieć szerokość 1,5 metra i połączy się z istniejącą drogą dla rowerów przed wlotem ulicy Ołbińskiej.
– Na styku istniejącej jezdni ul. Trzebnickiej z projektowaną drogą dla rowerów zdemontowany zostanie krawężnik kamienny i ściek z kostki kamiennej. W miejscu ścieku, na szerokości włączenia drogi dla rowerów, wykonana zostanie nawierzchnia jezdni bitumicznej – zapowiadają urzędnicy.
Na wykonanie prac zwycięska firma będzie miała dwa miesiące od podpisania umowy.
W przypadku ulicy Strzegomskiej, chodzi o wyznaczenie drogi dla rowerów na odcinku od ulicy Nowodworskiej do wiaduktu kolejowego przy ulicy Muchoborskiej, wzdłuż południowej jezdni.
– Zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy od istniejącego przejazdu rowerowego przy przystanku autobusowym "Nowodworska" do istniejącego przejazdu rowerowego za wiaduktem kolejowych – czytamy w dokumentacji przetargowej.
Wyznaczone zostaną też dwa nowe przejazdy rowerowe – na łączniku z ul. Klecińską i przez ul. Muchoborską.
– Istniejący chodnik w ulicy Muchoborskiej, na odcinku od Strzegomskiej do przejazdu rowerowego, zostanie poszerzony o około jeden metr, w celu uzyskania ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 metrów – tłumaczą urzędnicy.
Na prace budowlane wykonawca będzie miał dwa miesiące od podpisania umowy.
Pojedziemy pod prąd
ZDiUM szuka też firmy, która zapewni rowerzystom możliwość jazdy "pod prąd" na kolejnych 45 ulicach jednokierunkowych.
Wybrana firma zajmie się wykonaniem odpowiedniego oznakowania pionowego i poziomego. Tu też na wszystkie prace wykonawca będzie miał dwa miesiące.
45 lokalizacji, w których będzie można jeździć rowerem "pod prąd":
- Elizy Orzeszkowej (od ul. Prusa do ul. Jaracza)
- Ignacego Daszyńskiego (od ul. Jaracza do ul. Prusa)
- Karola Kniaziewicza (od ul. Dworcowej do ul. Pułaskiego)
- Stanisławskiego (od ul. Olszewskiego do ul. Braci Gierymskich)
- Oporowska (od ul. Stalowej do ul. Żelaznej)
- Skwerowa (od ul. Komandorskiej do ul. Ślężnej)
- Worcella (od ul. Pułaskiego do ul. Krasińskiego)
- Wandy (od ul. Powstańców Śląskich do ul Słowiczej)
- Wandy (od ul. Słowiczej do ul. Powstańców Śląskich)
- Tczewska (od ul. Kowalskiej do ul. Działdowskiej)
- Piramowicza (od ul. Sempołowskiej do ul. Olszewskiego)
- Sempołowska (od ul. Piramowicza do ul. Brata Alberta)
- Promień (od ul. Cichej do ul. Sempołowskiej)
- Suchardy (od ul. Grunwaldzkiej do ul. Sienkiewicza)
- Hauke-Bosaka (od ul. Krasińskiego do ul. Pułaskiego)
- Chorzowska (od ul. Katowickiej do ul. Katowickiej)
- Katowicka (od ul. Opolskiej do ul. Tarnogórskiej)
- Tarnogórska (od ul. Opolskiej do ul. Górnośląskiej)
- Łagiewnicka (od ul. Klimasa do al. Armii Krajowej)
- Nasturcjowa (od ul. Ostrowskiego do ul. Fiołkowej)
- Kiemliczów (od ul. Rumiankowej do ul. Objazdowej)
- Rymarska (od ul. Racławickiej do ul. Rymarskiej)
- Energetyczna (od ul. Pretficza do ul. Zaporoskiej)
- Januszowicka (od ul. Kampinoskiej do ul. Jaworowej)
- Łukowa (od ul. Kamiennogórskiej do ul. Małopolskiej)
- Trwała (od ul. Wielkiej do ul. Radosnej)
- Pszczelarska (od ul. Parafialnej do ul. Rzepakowej)
- Lubińska (od ul. Czarnieckiego do ul. Zachodniej)
- Lubińska (od ul. Ścinawskiej do ul. Zachodniej)
- Nobla (od ul. Rydygiera do ul. Pomorskiej)
- Paulińska (od ul. Pomorskiej do ul. Św. Macieja)
- Kaszubska (odcinek od ul. Kurkowej do ul. Pomorskiej oraz odcinek od ul.Kurkowej do ul. Pomorskiej)
- Czeska (od ul. Jugosłowiańskiej do ul. Osobowickiej)
- Olkuska (od ul. Miechowskiej do ul. Kamiennogórskiej)
- Rajska (od ul. Mieroszowskiej do ul. Kamiennogórskiej)
- Raciborska (od ul. Głubczyckiej do ul. Bytomskiej)
- Skoczylasa (od ul. Płońskiego do ul. Średzkiej)
- Kampinoska (od ulicy Sochaczewskiej do ul. Januszowickiej)
- Pracka (od wjazdu na teren Humanitarium do ul. Piwowarskiej)
- Włodkowica (od ul. Ruskiej do ul. Krupniczej)
- Bogusławskiego (od ul. Świdnickiej do ul. Komandorskiej)
- Skwierzyńska (od ul. Szczęśliwej do ul. Zaporoskiej)
- Hoene-Wrońskiego (od Wybrzeża Wyspiańskiego do Wybrzeża Wyspiańskiego)
- Wietrzna (od ul. Wieczornej do ul. Krzyckiej)
>O innych, planowanych na 2017 rok inwestycjach rowerowych możesz przeczytać tutaj