Dziś (5.04.2012) o godzinie 14.30 na peron 2 dworca Wrocław Główny po modernizacji wjechał pierwszy pociąg relacji Wrocław Główny – Międzylesie.
To czwarty historyczny peron dworca Wrocław Główny udostępniony podróżnym po modernizacji. Prace na peronie 2. rozpoczęły się pod koniec czerwca ubiegłego roku. Ich zakres był zbliżony do tych na pozostałych modernizowanych peronach. W trakcie remontu wyburzono stary peron, a w jego miejsce od podstaw powstał nowy wraz z nową nawierzchnią. W ramach prac odrestaurowano konstrukcje historycznych hal peronowych. Stalowe elementy zostały uzupełnione, wyczyszczone i pomalowane. Wykonano nowe poszycie dachowe, szklenie fasad, odtworzono świetlik, a także zainstalowano nową iluminację, który podkreśla elementy konstrukcyjne wiat.
Od podstaw powstała nowa konstrukcja hali znajdująca się pomiędzy dwoma historycznymi, która zyskała poszycie w formie membrany.
Dla zwiększenie komfortu korzystania przez podróżnych z dworca na peronie zainstalowano nowy system nagłośnienia, elektronicznej informacji podróżnych (tablice elektroniczne) i schody ruchome.
Ostatni peron w maju!
W tej chwili po modernizacji są już 4 z 5 historycznych peronów dworca Wrocław Główny. Prace na peronie 3 są zaawansowanym stadium. Wyczyszczono i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. W miejsce wyburzonego peronu, wybudowano nowy. Na dużej części peronu przygotowano już podłoże pod układanie nawierzchni, które ruszy po zakończeniu prac na peronie 2. W tej chwili budowlańcy z wysokich rusztowań prowadzą montaż świetlika w dachach historycznych wiat peronowych. W trakcie jest montaż podsufitki.
Zgodnie z informacjami przekazanymi na posiedzeniu komitetu ds. Euro 2012 dworzec Wrocław Główny będzie udostępniony podróżnym przed Euro 2012.