Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła drugi przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej rozbudowy Osobowickiej na odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Lipskiej, o długości 1,3 km. Wykonawcę poznamy czwartego grudnia.
Inwestor planuje przeznaczyć na to zadanie 689,7 tys. zł brutto. 22 listopada unieważnił pierwsze postępowanie z uwagi na to, że najkorzystniejsza oferta przekroczyła tę kwotę o ponad 130 tys. Złożyła ją firma Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o.
Dwa dni później Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. ogłosiły kolejny przetarg. Termin składania ofert mija 4 grudnia.
Projekt przygotowało już w 2010 roku konsorcjum firm Elektrotim S.A. oraz Drosystem Sp. z o.o. Wówczas prezydent wydał decyzję środowiskową, a trzy lata później inwestor otrzymał zgodę na realizację inwestycji drogowej. Teraz należy zaktualizować dokumentację.
– W pierwszej połowie przyszłego roku chcemy zakończyć etap projektowania, a w drugiej przystąpić do realizacji zadania. Pracę potrwają na pewno do 2019, ale o szczegółach będziemy mogli informować, gdy dokumentacja będzie gotowa – mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Co się zmieni?
Inwestycja obejmie m.in. remont układu torowego, trakcji tramwajowej i częściowy pętli wraz z powstaniem na przystankach tablic Dynamicznej Informacji Przystankowej, rozbudowę kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej i odtworzenie nawierzchni. Jezdnia zostanie zwężona do szerokości sześciu metrów, dzięki czemu ma powstać więcej miejsc postojowych, w szczególności w pobliżu obiektów użyteczności publicznej.
Po obu stronach ulicy będzie chodnik, do tego po północnej zostanie poprowadzona ścieżka rowerowa, która w kilku miejscach powiąże się z istniejącym ciągiem na wale przeciwpowodziowym. Pas zieleni w formie szpaleru drzew będzie miał co najmniej trzy metry szerokości. Plan zakłada też budowę nowego oświetlenia drogowego i przystankowego.
Przejścia dla pieszych powstaną w obszarze pętli tramwajowej, przez Osobowicką w pobliżu numerów 79, 89, 107, 113, 127, 134 i 144 oraz wraz z przejazdami rowerowymi przez wloty ulic Lipskiej, Żywopłotowej, Ostrowskiej, Ostrzeszowskiej, Krotoszyńskiej i pl. Wyzwolenia. Na placu powstaną nowe chodniki, miejsca postojowe i więcej zieleni. W tej sprawie szczegóły będą konsultowane z Radą Osiedla.
Inwestycja przewiduje również realizację ogrodzonego i oświetlonego parkingu typu Park&Ride. Postój dla rowerów zostanie zachowany, ewentualnie zmieni swoją lokalizację.