Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta szuka firmy, która zajmie się poprawą stanu nawierzchni peronów i dostosowaniem ich parametrów do taboru tramwajowego typu Pesa.
Chodzi o perony wzdłuż linii tramwajowej w ciągu ulicy Wróblewskiego i Olszewskiego – od ulicy Tramwajowej do pętli na Biskupinie. Łącznie do remontu pójdzie dziewięć przystanków tramwajowych.
REKLAMA
Wyłoniony w postępowaniu wykonawca zajmie się dostosowaniem odległości krawędzi peronu do parametrów tramwajów Pesa, wykonaniem pasa "stop" dla osób niewidomych i niedowidzących, a przy niektórych przystankach także wykonaniem nowej nawierzchni całego peronu.
Prace będą prowadzone tak, by tramwaje mogły cały czas kursować.
– Na czas prowadzenia robót należy zorganizować przystanki tymczasowe, umożliwiające obsługę pasażerów i zatrzymanie się co najmniej jednego składu tramwajowego. Dopuszcza się wykorzystanie części peronu istniejącego, na której nie będą w danym okresie prowadzone roboty – tłumaczą urzędnicy.
Wszystkie prace mają potrwać do 15 grudnia 2016 roku.
Problemy z przystankami
Przypomnijmy, pierwszy z ośmiu zamówionych przez MPK tramwajów Pesa Twist przyjechał do Wrocławia w czerwcu 2015 roku. Okazało się jednak, że pojazd nie może od razu zacząć kursować po mieście.
– Pierwszy wstępny przejazd tramwaju pokazał, że są punkty, w których tramwaj znajduje się zbyt blisko krawężnika przystanku –tłumaczyła Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK.
Korekta przystanków rozpoczęła się w lipcu zeszłego roku, a Pesy wyjechały na wrocławskie torowiska w połowie sierpnia 2015 roku.