W sobotę rozpoczął się remont skrzyżowania ulic Peronowej, Piłsudskiego i Kołłątaja vis a vis dworca głównego PKP we Wrocławiu.
W ramach prac Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wymieni 5 rozjazdów, 7 zwrotnic i 16 krzyżownic, czyli łącznie ponad pół kilometra torów. To jedna z największych i najważniejszych inwestycji wrocławskiego MPK w tym roku. Prace poza głównym skrzyżowaniem prowadzone będą również na odcinku ulicy Kołłątaja (od ul. Piłsudskiego do Rejtana).
– Skrzyżowanie przy dworcu głównym można nazwać „współczesną bramą Wrocławia”, bo właśnie od niego wielu turystów i gości rozpoczyna swoją podróż po stolicy Dolnego Śląska – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Dobre pierwsze wrażenie, jakie pozostawimy spowoduje, że osoby, które nas odwiedzą, chętniej będą do nas wracać – dodaje.
Dzięki realizacji inwestycji znacznie ograniczony zostanie hałas pojazdów przejeżdżających przez węzeł, przez który przebiega sześć linii tramwajowych. Po remoncie tramwaje będą miały możliwość mijania się na skrzyżowaniu, obecnie nie jest to możliwe, ponieważ nie jest tam zachowana skrajnia. Ponadto pozapadania i nierówna nawierzchnia wymieniona zostanie na nową.
Prace wartej ponad 9 mln zł inwestycji mają zakończyć się do końca stycznia.
Trzeba liczyć się z utrudnieniami
W trakcie remontu zamknięta będzie większa część skrzyżowania. Możliwy będzie jedynie skręt w prawo z ulicy Peronowej w Piłsudskiego. – Objazdami pojadą zarówno samochody, jak i tramwaje oraz autobusy. Dla wygody pasażerów linii 0L, 4, 8, 9, 15, 31 i 32, na czas robót, zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek przed skrętem z ul. Piłsudskiego w Stawową – informuje MPK Wrocław.
Schemat zmian komunikacji tramwajowej
Schemat zmian komunikacji autobusowej
W ramach prac Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wymieni 5 rozjazdów, 7 zwrotnic i 16 krzyżownic, czyli łącznie ponad pół kilometra torów. To jedna z największych i najważniejszych inwestycji wrocławskiego MPK w tym roku. Prace poza głównym skrzyżowaniem prowadzone będą również na odcinku ulicy Kołłątaja (od ul. Piłsudskiego do Rejtana).
– Skrzyżowanie przy dworcu głównym można nazwać „współczesną bramą Wrocławia”, bo właśnie od niego wielu turystów i gości rozpoczyna swoją podróż po stolicy Dolnego Śląska – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Dobre pierwsze wrażenie, jakie pozostawimy spowoduje, że osoby, które nas odwiedzą, chętniej będą do nas wracać – dodaje.
Dzięki realizacji inwestycji znacznie ograniczony zostanie hałas pojazdów przejeżdżających przez węzeł, przez który przebiega sześć linii tramwajowych. Po remoncie tramwaje będą miały możliwość mijania się na skrzyżowaniu, obecnie nie jest to możliwe, ponieważ nie jest tam zachowana skrajnia. Ponadto pozapadania i nierówna nawierzchnia wymieniona zostanie na nową.
Prace wartej ponad 9 mln zł inwestycji mają zakończyć się do końca stycznia.
Trzeba liczyć się z utrudnieniami
W trakcie remontu zamknięta będzie większa część skrzyżowania. Możliwy będzie jedynie skręt w prawo z ulicy Peronowej w Piłsudskiego. – Objazdami pojadą zarówno samochody, jak i tramwaje oraz autobusy. Dla wygody pasażerów linii 0L, 4, 8, 9, 15, 31 i 32, na czas robót, zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek przed skrętem z ul. Piłsudskiego w Stawową – informuje MPK Wrocław.
Schemat zmian komunikacji tramwajowej
Schemat zmian komunikacji autobusowej