Wrocławskie ulice rozkopane na koniec wakacji, a to dopiero początek

Wrocławskie ulice rozkopane na koniec wakacji, a to dopiero początek

Wrocław
tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

Po raz pierwszy od wielu lat w naszym mieście ważne remonty i modernizacje ulic ruszają nie na początku wakacji a dopiero po zakończeniu szkolnej laby. To oznacza, że gdy do Wrocławia z urlopów wrócą mieszkańcy, uczniowie i studenci możemy się spodziewać korków i zmian tras komunikacji miejskiej.

 

Od poniedziałku ruszył remont Podwala. Ulica będzie wyremontowana na odcinku między skrzyżowaniem ze Świdnicką a placem Orląt Lwowskich. W związku z tym swoje trasy zmieniły już autobusy komunikacji miejskiej. Od tego weekendu inaczej pojadą też dwie linie tramwajowe. Choć remont już się rozpoczął, to na razie drogowcy nie spieszą się z robotami. Na ich realizację mają czas do końca roku. Koszt to 3 mln 650 tys. złotych.

To nie koniec robót drogowych w tym rejonie miasta, bo najpewniej na początku października zacznie się rozbudowa placu Orląt Lwowskich i ulicy prowadzącej do skrzyżowania Braniborskiej z Nabycińską. Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła właśnie oferty w przetargu na to zadanie. Jednocześnie w jego ramach powstaną dwie nowe sygnalizacje świetlne - na placu Kościuszki oraz na skrzyżowaniu Piłsudskiego z Lelewela. Najtańsza z ofert opiewa na niecałe 6 mln złotych. Te prace potrwają aż do późnej wiosny i najprawdopodobniej zakończą się w maju przyszłego roku.


Jak tłumaczą urzędnicy nie można ich było zacząć wcześniej. – Ten rok jest wyjątkowy ze względu na organizację w naszym mieście piłkarskich mistrzostw Europy, w trakcie których wykluczone było rozpoczynanie remontów. Po zakończeniu Euro odpowiedzialnie musieliśmy też zaplanować wszystkie inwestycje – tłumaczy Marek Szempliński z miejskiej spółki WI.

Oba remonty - Podwala i placu Orląt Lwowskich związane są z finalizowaniem budowy gmachu Narodowego Forum Muzyki. Budynek będzie gotowy w maju przyszłego roku i do tego czasu miasto chce zmodernizować ulic w saąsiedztwie. Dlatego spółka Wrocławskie Inwestycje już szykuje się do przetargu na przebudowę ulicy Krupniczej, która miałaby się zacząć na początku 2013 roku.

REKLAMA

Drogowcy od jakiegoś czasu pracują też przy wiadukcie kolejowym nad połączeniem ulic Popowickiej i Starogroblowej. Modernizacją samej przeprawy zajmuje się PKP, ale miasto chce jednocześnie w tym czasie poszerzyć drogę pod wiaduktem, by przystosować ją do poprowadzenia tędy w przyszłości trasy Tramwaju Plus od strony ulicy Długiej do Kozanowa, która będzie alternatywą dla torowiska na Legnickiej. Termin zakończenia tych prac przewidziano dopiero na 2014 rok. Inżynierowie i urzędnicy wciąż zastanawiają się, jak poprowadzić objazdy w czasie, gdy przejazd pod wiaduktem będzie wyłączony z ruchu.

Warto dodać, że od wiosny drogowcy cały czas pracują na Psim Polu. Trwa tam przebudowa głównych arterii osiedla oraz ryneczku. – Chcielibyśmy jeszcze we wrześniu uruchomić tam nowe rondo, tak by możliwy był ruch samochodowy w obu kierunkach – mówi Marek Szempliński. Chodzi o skrzyżowanie ulic Krzywoustego, Bora-Komorowskiego, Kiełczowskiej i Bierutowskiej. Tu również komunikacja miejska kursuje zmienionymi trasami.

To jednak nie koniec remontów, bo w sobotę rozpocznie się przebudowa ulicy Zwycięskiej od alei Karkonoskiej do skrzyżowania z Kutrzeby. Modernizacji doczeka się również ta ostatni droga.

Autor: Jarosław Garbacz

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA