[Wrocław] Tauron sponsorem tytularnym stadionu? Władze miasta dementują

tuWroclaw.com

Wiceprezydent Wrocławia Michał Janicki zdementował informację, że wrocławski Stadion Miejski będzie od wakacji nosił nazwę Tauron Arena. Rozmowy na temat sponsora tytularnego wciąż trwają - w grę wchodzi kilka firm. Magistrat chce go ogłosić jeszcze przed startem Euro 2012.

Wczoraj informowaliśmy was o tym, że wrocławski Stadion Miejski będzie najprawdopodobniej Tauron Areną. Informacji tych nie potwierdza jednak wiceprezydent Wrocławia Michał Janicki.

- Muszę zdementować tę informację, ponieważ nikt się nas nawet nie zapytał, czy są prowadzone takie negocjacje. Prowadzimy rozmowy z kilkoma poważnymi firmami, ale od żadnej z nich nie mamy zgody, żeby informować o jej nazwie. Firma Tauron być może została powiązana dlatego, że jest sponsorem Śląska Wrocław i jest obecna na stadionie - podkreśla Michał Janicki.

Władzom miasta zależy, żeby nową nazwę ogłosić jeszcze przed startem czerwcowych mistrzostw Europy.

- Chcielibyśmy bardzo podać sponsora do Euro 2012 i jeżeli wszystko się uda, pokażemy go przed turniejem. Szczególnie, że przed Euro będzie u nas duże natężenie wizyt i stadion będzie oglądany ze wszystkich stron. To świetna okazja, żeby przedstawić nazwę sponsora tytularnego - dodaje Michał Janicki.


Wedle nieoficjalnych informacji miasto chce z Tauronem zawrzeć umowę na cztery lat. Rocznie firma energetyczna ma przekazywać sześć milionów złotych. Ale negocjacje cały czas trwają i zarówno długość umowy oraz kwota mogą jeszcze się zmienić. Tauron - Polska Energia SA, bo taka jest cała nazwa firmy, należy do grona największych firm w kraju. Jego roczne obroty dochodzą do 9 mld zł.

Poszukiwania sponsora tytularnego stadionu trwają już blisko dwa lata. W pewnym momencie bardzo bliski podpisania kontraktu był niemiecki koncern telekomunikacyjny T-Mobile. Już wszystko było uzgodnione, ale w ostatniej chwili Niemcy się wycofali, bowiem zdecydowali się zostać sponsorem całej piłkarskiej ekstraklasy (T-Mobile Ekstraklasa).

Później co kilka tygodni pojawiała się nowa nazwa kolejnego potencjalnego sponsora, ale do podpisania umowy z nikim nie doszło. Był to jeden z głównych powodów rozwiązania umowy z SMG - wynajętym przez miasto amerykańskim operatorem stadionu.

Autor: tm