Kilkanaście odcinków torowisk tramwajowych znalazło się na urzędniczej liście inwestycji przeznaczonych do realizacji do końca 2017 roku. Co roku sukcesywnie fragmenty torów mają być remontowane w 2-3 miejscach.
W ramach poprawy stanu technicznego torowisk tramwajowych do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Wrocławia na lata 2013-2017 wpisano kilkanaście zadań, mających na celu poprawić komfort przemieszczania się tramwajem po mieście. Niestety roboty to raczej przymus, związany z naprawą infrastruktury w miejscach, gdzie nie była ona od lat remontowana.
Oto szczegółowa lista:
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego - Świdnicka , od ul. Powstańców Śląskich - rok 2013,
- Wymiana automatów rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich - aleja Hallera - rok 2014,
- Wymiana rozjazdu u zbiegu ulic Świdnicka/Podwale (pojedynczy dwutorowy od południa) - rok 2014,
- Wymiana rozjazdu na placu Społecznym (pojedynczy dwutorowy od mostu Pokoju) - rok 2014,
- Remont torowiska na placu Społecznym od pl.Wróblewskiego do estakady - rok 2015,
- Wymiana rozjazdu u zbiegu ulic Świdnicka/Podwale (pojedynczy dwutorowy od zachodu) - rok 2015,
- Wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu Borowska/Ślężna (podwójny, dwutorowy od zachodu) - rok 2015,
- Remont torowiska na ul. Wroblewskiego od ul.Kopernika do ul.Tramwajowej - lata 2015-2016,
- Wymiana rozjazdu na placu Legionów (pojedynczy dwutorowy od Sądowej) - rok 2016,
- Remont torowiska - pętla Zawalna - rok 2017,
- Przebudowa torów od pętli Cmentarz Grabiszyński do pętli Oporów z przebudową pętli Oporów - lata 2017-2018.
Lista nie obejmuje torowisk, które zostaną wymienione wraz z przebudową trzech ważnych dróg w mieście - ulicy Curie-Skłodowskiej, Przyjaźni i Nowowiejskiej. Dwie pierwsze inwestycje ruszą już w 2013 roku a po ich odnowionej nawierzchni i torowisku mamy jeździć rok później. Podobnie może być z ulicą Nowowiejską.