[Wrocław] TUMW: miasto na remonty torowisk powinno wydawać 5 razy więcej pieniędzy

[Wrocław] TUMW: miasto na remonty torowisk powinno wydawać 5 razy więcej pieniędzy

tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

- Naprawmy wykolejony budżet na utrzymanie torowisk - apelują członkowie Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia i podkreślają, że na bieżące utrzymanie torowisk, czyli szybkie remonty, potrzeba pięć razy więcej pieniędzy. Chcą, by w przyszłorocznym budżecie magistrat przeznaczył na ten cel 5,5 mln złotych, zakładając jednocześnie niezmienioną kwotę blisko 20 mln złotych na poprawę stanu technicznego ulic.

Postulat członków Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia to ciąg dalszy propozycji odnośnie przyszłorocznego budżetu miasta. Przypomnijmy, w zeszłym tygodniu informowaliśmy, że przedstawiciele TUMW zaapelowali do władz Wrocławia, by pozbyli się udziałów w piłkarskim Śląsku, a zarobione na tym pieniądze przeznaczyli na poprawę jakości życia.

W odpowiedzi na ten apel, urzędnicy zaproponowali, by towarzystwo na własną rękę znalazło inwestora, który wyłoży 40 mln złotych i żartobliwie mówili, że są gotowi upełnomocnić TUMW do poszukiwań potencjalnego kupca.

Teraz członkowie Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia rozwijają jeden ze swoich postulatów i tłumaczą, że na bieżące utrzymanie torowisk, czyli szybkie remonty, potrzeba pięć razy więcej pieniędzy niż wydajemy.

- Pomimo przeznaczenia wysokich funduszy na budowę nowych tras tramwajowych te już istniejące są wyraźnie niedoinwestowane, czego potwierdzeniem są gęsto rozsiane ograniczenia prędkości, liczne doraźne nocne remonty oraz częste wykolejenia tramwajów - podkreślają przedstawiciele TUMW.

Jak wyjaśniają przedstawiciele towarzystwa, zgodnie z danymi Biura Rozwoju Wrocławia podróże szynowe stanowią aż 22% wszystkich podróży w naszym mieście, podczas gdy w 2012 roku na program poprawy stanu technicznego torowisk przeznaczono jedynie 5,3% (1,1 mln zł) budżetu na bieżące utrzymanie infrastruktury, jednocześnie pozostałe 94,3% (19,7 mln zł) przeznaczając na poprawę stanu technicznego ulic.


- Aby zapewnić proporcjonalne finansowanie różnych typów transportu w 2013 roku na poprawę stanu technicznego torowisk powinno się przeznaczyć 5,5 mln zł (22%), zakładając niezmienioną kwotę wydaną na poprawę stanu technicznego ulic (19,7 mln zł; 78%) - podsumowują członkowie TUMW.

Co myślicie o propozycjach Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia? Zapraszamy do dyskusji.

Autor: tm
Tagi:

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Wrocław: Kolejna firma z branży IT wynajmuje powierzchnię biurową w Quorum
Największy projekt mixed-use na Dolnym Śląsku będzie nową siedzibą studia deweloperskiego z branży g...
Leroy Merlin otworzy swój market w Głogowie
Leroy Merlin otworzy w Głogowie swój pierwszy market. Będzie to już dziewiąty sklep tej francuskiej...
Grupa EMC wchodzi do Sky Tower we Wrocławiu
Wrocławski Sky Tower pozyskał nowego, dużego najemcę. Około 1200 mkw. powierzchni zajmie Grupa EMC,...
W Polsce jest już 12 milionów mkw. powierzchni biurowych
Dane za okres I-III kw. 2021 r. wskazują na aktywne zainteresowanie najemców powierzchniami biurowym...
Warta wprowadziła się do nowej siedziby w biurowcu Warsaw UNIT [ZDJĘCIA]
Firma ubezpieczeniowa Warta zakończyła właśnie przeprowadzkę do nowej siedziby w Warszawie. War...
Wella Company otwiera w Łodzi swoje Centrum Usług Wspólnych
Już w listopadzie do łódzkiej Bramy Miasta wprowadzi się Wella Company, najszybciej rozwijający się...
Rusza drugi etap realizacji wielkiej inwestycji Panattoni pod Wrocławiem [ZDJĘCIA]
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, ruszył z realizacją II etapu swojej na...
Warszawski Skyliner siedzibą Booksy
Międzynarodowa platforma rezerwacji wizyt dla branży health & beauty – Booksy, wynajęła 1,5 tys...
Jula otwiera w Bielanach Wrocławskich swój pierwszy outlet w Polsce
Szwedzka sieć multimarketów Jula wprowadza do Polski swój koncept outletów. Pierwszy z nich zostanie...
Trwają prace na budowie kolejnego etapu Ocean Office Park w Krakowie [FILM]
Cavatina Holding, największy polski deweloper biurowy, prowadzi aktualnie prace na drugim etapie kom...