Kolejne miliony pochłonęło uruchomienie karty miejskiej Urbancard, dzięki której podróżujemy wozami MPK. System tworzy 100 biletomatów na przystankach, 800 biletomatów mobilnych w każdym tramwaju i autobusie oraz punkty sprzedające.
Gdzie podziała się reszta wydatków? Pochłonęły ją mniejsze remonty i modernizacja infrastruktury oraz bieżące utrzymanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego wraz z pozostałymi inwestycjami właśnie.
Urzędnicy już zaplanowali dalszy rozwój komunikacji miejskiej w latach 2012-2014. Na liście znalazły się:
- system ITS - priorytet dla tramwaju
- dalsze wydzielenie torowisk ( w tym roku m.in. na ul. Jedności Narodowej i Sienkiewicza)
- zakup nowych pojazdów (około 20-30 nowych autobusów)
- rozbudowa lub budowa nowoczesnej zajezdni autobusowej (na ul. Obornickiej)
- inwestycje w informatyzację i ulepszanie systemu sterowania ruchem
- uruchomiony zostanie też nowy numer, pod którym będzie można zgłosić uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji zbiorowej.
– Dzięki dotychczas przeprowadzonym inwestycjom, ale również uwzględniając te planowane, podróżując pojazdami MPK będzie szybciej, bardziej komfortowo i zgodnie z potrzebami pasażerów – zaznacza Marek Czuryło, dyrektor Wydziału Transportu w urzędzie miejskim.
[Wrocław] W ciągu czterech lat na inwestycje w komunikację wydano ponad 2 mld złotych
tuWroclaw.com
Gdy pod koniec grudnia miejscy urzędnicy ogłaszali tegoroczną podwyżkę cen biletów komunikacji zbiorowej, tłumaczyli jednocześnie, że w ostatnim czasie Wrocław wydał gigantyczne pieniądze na poprawę jazdy autobusami i tramwajami. Sprawdziliśmy na co wydano 2 mld złotych.
Sporo z wydatków pochłonęła inwestycja w poprawę taboru. W tym czasie zakupiono 100 sztuk nowych autobusów marki Mercedes za kwotę 100 mln zł. Prawie 300 mln wydano na zakup 59 nowych tramwajów, w tym 31 dwukierunkowych Skód, które jeżdżą jako Tramwaje Plus.
Rozrosła się także infrastruktura. Przybyło 10 kilometrów torowisk tramwajowych - to pochłonęło 110 mln złotych. Powstało też pięć nowych węzłów przesiadkowych. Obsługują one pasażerów na pl. Jana Pawła II (za 9,5 mln), skrzyżowaniu ulic Borowskiej, Swobodnej, Suchej i Ślężnej (za blisko 12 mln), na pl. Powstańców Wlkp. (za niecałe 28 mln), rondzie Reagana (za 86,5 mln) oraz na pl. Kromera (za 109 mln zł, ale tu wśród kosztów wzięto również pod uwagę przebudowę mostów Warszawskich).
Autor: Jarosław Garbacz