[Wrocław] Wrocławscy rowerzyści mogą już jeździć po obniżonych krawężnikach (LISTA MIEJSC)

tuWroclaw.com

We Wrocławiu zakończyło się już obniżanie krawężników dla potrzeb rowerzystów. W sumie ułatwienia dla cyklistów wprowadzono w prawie 30 miejscach w mieście. - Wszystkie lokalizacje zostały zgłoszone przez samych rowerzystów - podkreślają urzędnicy. Na obniżenie krawężników z miejskiej kasy wydano 150 tysięcy złotych.

Krawężniki obniżono w prawie trzydziestu miejscach we Wrocławiu.

- Najwięcej krawężników zostało obniżonych w miejscach, gdzie rowerzyści włączają się na drogę rowerową lub jest zjazd z takiej drogi. Wszystkie lokalizacje zostały zgłoszone przez samych rowerzystów – mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy w magistracie.

Prace pochłonęły 150 tys. złotych. Firmę, która zajęła się obniżaniem krawężników udało się wyłonić dopiero za drugim podejściem. Pierwsze postępowanie na obniżenie krawężników Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta unieważnił.

Jedyną ofertę złożyło wtedy przedsiębiorstwo Drobud, które zaproponowało za obniżenie krawężników ponad 174 tysiące złotych. Za drugim razem ta sama firma zaoferowała cenę o 25 tysięcy niższą. I tym razem cena zadowoliła urzędników.


Lista miejsc, w których obniżono krawężniki:


1. Rondo Reagana – dojazd do parkingów Bike&Ride – obniżenie krawężnika na długości 3 m wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc – do ustalenia podczas wizji terenowej.

2. Ul. Plac Grunwaldzki – wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika na długości 2 m.

3. Plac Powstańców Warszawy – wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem) – 2 m.

4. Ul. Klecińska – stara jezdnia – włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku: a) Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej – 1,5 m (z zabrukiem). b) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej – 1,5 m z zabrukiem c) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej – z zabrukiem.

5. Ul. Legnicka – wjazd z zatoki na drogę rowerową – 2 m.

6. Ul. Piwna – wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej – obniżenie krawężnika na długości 2 m.

7. Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum – 2 m.

8. Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich a) Rondo – Sudecka – 8 m b) Rondo – Zaporoska – 8 m na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie c) Rondo – Powstańców – 6 m.

9. Wlot ulicy Wełnianej do Głównej - obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem – 2 m.

10. Ul. Józefa Bema-obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową – 1,5 m.

11. Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku 2x1,5 m.

12. Teatralna - obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi na szerokości 2 metrów po obu stronach. Pozostawić 4 m przejścia oraz wyznaczyć 0,5 m przerwy i 2 metrowy przejazd zniwelowany do 0 cm.

13. Most Szczytnicki po stronie zachodniej na szerokości 1,5 metrów.

14. Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej – 15 m

15. Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku „Pilczyce” na ul.Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą – 3 m.

16. Krzywoustego – wlot ul. Rakowej 4 m x 2.

17. Parking przy Moście Grunwaldzkim po jego południowo-zachodniej stronie – 2 m x 2.

18. Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa – 2 m.

19. Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska – 22 m według projektu.

20. Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska –1,5 + 3 m.

21. Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański – 2 m.

22. Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka – 2,3 m i 3,8 m.

23. Plac Dominikański – 3 m.

24. Aleja Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej – chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego – 2 m i 1 m.

25. Bulwar Dunikowskiego przy Piaskowej - 3,5 m.

Autor: tm