Znamy wykonawcę przebudowy mostu Żernickiego we Wrocławiu. Prace przy rozbiórce istniejącego mostu, budowie tymczasowego oraz zupełnie nowej przeprawy pochłoną ponad 7 mln złotych.
O planach przebudowy mostu Żernickiego donosiliśmy już w lutym, gdy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na wykonawcę tego przedsięwzięcia.
O planach przebudowy mostu Żernickiego donosiliśmy już w lutym, gdy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na wykonawcę tego przedsięwzięcia.
W ramach postępowania wpłynęło 9 ofert. Pod koniec zeszłego tygodnia ZDiUM rozstrzygnął przetarg – najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Berger Bau Polska.
– Prace przy rozbiórce istniejącego mostu, budowie tymczasowego oraz zupełnie nowej przeprawy będą kosztować 7 222 992,47 złotych – informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
Dodają, że nowy most będzie korespondował kolorystycznie i geometrycznie z istniejącą kładką pieszo-rowerową.
– Remont mostu Żernickiego jest wyczekiwaną inwestycją – obiekt został wybudowany bardzo nisko względem lustra wody i przy wysokim stanie rzeki Ślęzy, nierzadko był mocno zanurzony, co powodowało jego szybsze niszczenie – podkreślają w ZDiUM-ie.
– Prace przy rozbiórce istniejącego mostu, budowie tymczasowego oraz zupełnie nowej przeprawy będą kosztować 7 222 992,47 złotych – informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
Na realizację robót firma będzie miała 16 miesięcy od daty podpisania umowy.
– Inwestycja obejmie rozbiórkę mostu oraz budowę nowego obiektu – dłuższego i szerszego niż obecny. Konieczna będzie również przebudowa fragmentu jezdni ulicy Żernickiej (na odcinku około 190 metrów), ponieważ nowy most będzie znajdował się wyżej niż istniejący – tłumaczą urzędnicy.
Dodają, że nowy most będzie korespondował kolorystycznie i geometrycznie z istniejącą kładką pieszo-rowerową.
Na czas remontu wykonawca przygotuje most tymczasowy, z którego korzystać będą kierowcy. Piesi i rowerzyści będą poruszać się istniejącą kładką pieszo-rowerową.
– Remont mostu Żernickiego jest wyczekiwaną inwestycją – obiekt został wybudowany bardzo nisko względem lustra wody i przy wysokim stanie rzeki Ślęzy, nierzadko był mocno zanurzony, co powodowało jego szybsze niszczenie – podkreślają w ZDiUM-ie.
*****
Most Żernicki na Ślęzie we Wrocławiu wybudowano w 1952 roku, wykorzystując podpory wcześniejszego mostu z 1932 roku. Nowa przeprawa będzie miała ponad 61 metrów długości (obecna ma 37 metrów).