Z Radomia będzie można wygodnie i szybko podróżować pociągiem nad Zalew Siczki PKP PLK / Foto: Zbigniew Majewski

Z Radomia będzie można wygodnie i szybko podróżować pociągiem nad Zalew Siczki

Orzech
Orzech
REKLAMA

Sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże między Radomiem a Dęblinem (lk26) zapewnią prace na 12-kilometrowym odcinku między Radomiem a Jedlnią-Letnisko. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 18 mln zł z budżetu własnego wymieniają tor oraz nawierzchnię na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Na szlaku pracuje podbijarka, która wyrównuje powierzchnię nowych szyn. Prace zakończą się we wrześniu br.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., mieszkańcy Radomia zyskają sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże nad Zalew Siczki. Stacja kolejowa Jedlnia-Letnisko jest oddalona od kąpieliska około 1 km.

Prace na 12-kilometrowym odcinku między Jedlnią-Letnisko a Radomiem rozpoczęły się pod koniec czerwca. Maszyna PUN, czyli pociąg do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej, wymienił jeden tor. Są nowe podkłady, szyny, oczyszczono i uzupełniono podsypkę z tłucznia. Teraz na szlaku pracują maszyny, które regulują i stabilizują nowy tor. Efektem robót będzie możliwość jazdy z prędkością 120 km/h na remontowanym odcinku. Przed remontem pociągi jeździły 90-100 km/h. Podróże po nowym torze będą cichsze i bardziej komfortowe.

PKP PLK / Foto: Zbigniew Majewski
REKLAMA

Na 5 przejazdach i drogach dojazdowych na odcinku Jedlnia-Letnisko Radom, tj. w Radomiu na ul. Chorzowskiej, w Rajcu Poduchownym, w Antoniówce, Radomiu-Natolin i Jedlni-Letnisko na ul. Kolejowej wymieniana jest nawierzchnia i system odwodnienia.

Prace wykonywane w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych, wymagają wprowadzenia zmian w komunikacji. Z zarządcami dróg z wyprzedzeniem ustalane są objazdy.

Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Inwestycja o wartości ok. 18 mln zł, realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków własnych. Prace planowane są do września 2022 roku.

Źródło: PKP PLK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA