Świnoujście ma wszystko, by stać się numerem jeden na mapie nadmorskich ośrodków turystycznych w Polsce. Wierzą w to inwestorzy, którzy stawiają tu swoje sztandarowe projekty.
Największa plaża w Polsce, najwyższa latarnia morska, ilość ścieżek rowerowych, zabytków oraz atrakcji turystycznych. Nawet woda w sezonie letnim ma tu najwyższą temperaturę w kraju. Rokrocznie Świnoujście odwiedza ponad 2 miliony turystów, a mogłoby więcej gdyby nie ograniczona ilość miejsc noclegowych. Widać to zwłaszcza w sezonie letnim, gdy obłożenie hoteli i pensjonatów w mieście sięga niemal 100 proc., zostawiając w tyle takie kurorty jak Sopot, Kołobrzeg czy Międzyzdroje. Jedynym, co w pewien sposób hamuje napływ turystów i inwestorów do Świnoujścia, jest brak drogowego połączenia z resztą kraju. Miasto składające się z 44 wysp, z których tylko 3 są zamieszkałe, na co dzień korzysta z dwóch przepraw promowych. W 2015 roku z tego środka transportu skorzystało ponad 2 mln aut, co świadczy o potencjale tego turystycznego kurortu. W sezonie na przeprawę promem trzeba czekać nawet kilka godzin, sprawy nie rozwiązuje nawet trzecia przeprawa, mająca w pewnym stopniu rozładować kolejki w najgorętszych okresach.
W ciągu kilku najbliższych lat największa bolączka turystów oraz mieszkańców miasta ma zostać rozwiązana. Unia Europejska przeznaczy ponad 775 mln zł na budowę tunelu, którego łączny koszt ma wynieść 950 mln zł. Miasto ze swojego budżetu będzie musiało przeznaczyć 15 proc. wartości inwestycji. Prawie 3,5 kilometrowy tunel połączy wyspy Uznam i Wolin, pozwalając na swobodny, dwukierunkowy przejazd pojazdów. Jak podały władze Świnoujścia tunel może zostać otwarty już na przełomie 2021-2022 r.
Niewątpliwie budowa tunelu przełoży się na liczbę turystów, a co za tym idzie na kolejne inwestycje i powiększenie bazy hotelowej w Świnoujściu. Inwestorzy bardzo dobrze wyczuli moment, ponieważ już teraz powstają tu unikatowe projekty, które mają szansę stać się wizytówką zarówno kurortu, jak i całego wybrzeża. Jednym z nich z pewnością będzie ultranowoczesny kompleks hotelowo-apartamentowo-rekreacyjny Baltic Park Molo, którego projekt obejmuje cztery budynki, 150-metrową promenadę zwieńczoną molem oraz ogólnodostępną przestrzeń rekreacyjną. W całym kompleksie znajdzie się niemal 600 pokoi i apartamentów z widokiem na morze, większość w systemie condo, oraz około 2 000 m kw. powierzchni handlowo-usługowej. Koszt budowy ośrodka (bez mola) ma wynieść 250 mln zł. Właścicielem kompleksu jest Zdrojowa Invest, która specjalizuje się w budowie condo hoteli w najbardziej atrakcyjnych miejscowościach turystycznych. Już w te wakacje zostanie otwarty pierwszy pięciogwiazdkowy hotel – Radisson Blu Resort – będący częścią projektu Baltic Park Molo oraz nowoczesny Aquapark.
Ta sama spółka rozpoczęła komercjalizację jednostek condo w Baltic Park Fort w Świnoujściu, stylowego projektu nawiązującego do klasycznej architektury cesarskich kurortów nadmorskich. W budynkach zaprojektowano apartamenty od 37 do 46 m kw., których ceny zaczynają się od 13 900 zł netto/m kw., a sięgają 25 100 zł netto/m kw. W sprzedaży są jeszcze 2 ostanie apartamenty dwupoziomowe z tarasem na dachu i prywatnym jacuzzi, za które trzeba zapłacić 1,1 mln zł netto. Zawierając długoterminową umowę najmu, właściciel partycypuje w podziale przychodów z wynajmu nawet 50/50, z realną możliwością uzyskania rentowności na poziomie nawet 7%.
– Widzimy w Świnoujściu duży potencjał, a nasz kompleks wraz z Radisson Blu Resort już stał się dumą kurortu. Właściciele nieruchomości w Baltic Park Fort będą korzystać z wszystkich atrakcji. Aby ułatwić im do nich dostęp planujemy bezpośrednie przejście podziemne do aquaparku i restauracji hotelowych – podsumowuje Jan Wróblewski, współwłaściciel i współzałożyciel Zdrojowa Invest & Hotels.