Kolejny zabytkowy, pofabryczny kompleks w Łodzi doczeka się remontu. Trzy budynki użytkowane przez Urząd Miasta Łodzi przy ul. Sienkiewicza 61A zostaną odnowione i przebudowane. Trzy firmy złożyły w przetargu oferty na realizację tej inwestycji. Teraz miasto musi wybrać najkorzystniejszą.
20 października Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty złożone do przetargu na remont gmachu. Najtańsza opiewa na 86 mln zł, a najdroższa – na 102 mln zł. To kwoty przekraczające szacunki. Przed miastem teraz analiza dokumentów i podjęcie decyzji o ewentualnym zwiększeniu budżetu inwestycji.
W wyniku podniesienia poddasza oraz dobudowania części budynków zwiększy się ich powierzchnia użytkowa. Zachowana będzie zabytkowa wartość budynków, zarówno na elewacji jak i wnętrz budynków.
Po remoncie biura Urzędu Miasta znajdą się na 1, 2, 3 i 4 piętrze. Na 4 i 5 piętrze będzie 5 lokali użytkowych, w tym gastronomicznych.
Na zewnątrz dobudowanego budynku stworzone będą zielone ściany oraz zielony taras. Winda połączy poziom pasażu z kawiarnią na 5 kondygnacji i tarasem widokowym.
Na parterze wydzielona zostanie przestrzeń dla zabawy dzieci, która poprzez wejście od strony Piotrkowskiej 118 łączy się z mini ogródkiem o tej samej funkcji.
Budynki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, dzięki likwidacji progów, odpowiedniej wielkości kabin windowych oraz specjalnie urządzonym sanitariatom. Budynek zostanie funkcjonalnie połączony z południowym skrzydłem budynku Sienkiewicza 63.
Ponadto po wyburzeniu fragmentu parteru budynków przeprowadzona będzie nowa uliczka łącząca ulicę Nawrot z Tuwima.
Projekt pn. "Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi - Projekt 5" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr UDA-RPLD.06.03.01-10-0001/17-00 zawartej w dniu 9 sierpnia 2017 roku. Projekt jest realizowany w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.