Kolejny wielki i znany zagraniczny bank zdecydował się na zwiększenie zatrudnienia w swoim polskim oddziale zlokalizowanym w Warszawie. Standard Chartered dwa lata przed terminem zrealizował zakładany, pięcioletni plan zatrudnienia. Bank ogłosił, że zatrudnia już ponad 750 osób i planuje do końca tego roku zatrudnić następnych 250 pracowników.
Podczas otwarcia swojego polskiego oddziału w Warszawie, przedstawiciele Standard Chartered obiecali, że w ciągu 5 lat zatrudnią w stolicy Polski 750 osób. Ten plan udało się zrealizować w niespełna trzy lata. Co więcej, tworząc swoje globalne centrum usług w Polsce, przedstawiciele firmy nastawiali się, że będzie ono wspierało rozwój bazy klientów Standard Chartered głównie w regionie Europy i Ameryk. Tymczasem wiele zespołów pracujących w warszawskim centrum realizuje działania o zasięgu globalnym.
Bank Standard Chartered działa w Polsce jako globalne centrum usług biznesowych, koncentrując się na obsłudze klientów wewnętrznych. W ramach centrum działa 12 obszarów kompetencyjnych, z których największe to zapobieganie przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie ryzykiem płynności i zasobami ludzkimi. Firma cały czas rozwija istniejące już zespoły oraz tworzy nowe, stąd aktualnie ma otwartych prawie 190 projektów rekrutacyjnych.
W drugim kwartale 2021 roku w centrum Standard Chartered w Warszawie powstał m.in. zespół programistów wspierających rozwój platformy typu "banking as a service". Utworzono również zespół analityków wyspecjalizowanych w ocenie ryzyka środowiskowego i społecznego związanego z działalnością klientów banku oraz zespół, który jest odpowiedzialny za doradztwo i analizy w obszarze planowania finansowego i informacji zarządczej.
W 2020 roku Standard Chartered uruchomił nowe biuro w biurowcu The Warsaw Hub. Pracownicy centrum mają jednak możliwości korzystania z elastycznego systemu pracy, co umożliwia im łączenie pracy z biura z pracą z innej lokalizacji na wniosek pracownika i w różnych konfiguracjach.