Zwiększy się przepustowość trasy kolejowej Kraków – MedykaPKP PLK S.A. / Fot. Krzysztof Wasko

Zwiększy się przepustowość trasy kolejowej Kraków – Medyka

Orzech
Orzech
REKLAMA

Stacja kolejowa w Woli Rzędzińskiej zyska lepszą funkcjonalność dzięki rozbudowie peronów. Zwiększy się przepustowość trasy kolejowej Kraków – Medyka oraz dostępność podróżnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na prace za blisko 7 mln zł netto. Finansowanie zadania planowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Stacja Wola Rzędzińska jest największą stacją między Tarnowem a Dębicą w Małopolsce. Na stacji są dwa perony jednokrawędziowe dla obsługi podróżnych, które obecnie przy rosnących przewozach pasażerskich i towarowych okazują się niewystarczające.

Dzięki realizacji zadania inwestycyjnego PLK SA, do istniejących peronów dobudowane zostaną dodatkowe krawędzie o długości 200 metrów, które ułatwią obsługę podróżnych. Dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, pozwolą oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego. Efektem będzie lepsza przepustowość stacji i sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie Kraków – Medyka. Zwiększy się także efektywność wykorzystania kolei oraz znaczenie samej stacji. Przewoźnicy zyskają dogodniejsze warunki do tworzenia nowych ofert dla pasażerów. Dobudowana infrastruktura powstanie w standardzie istniejących obiektów.

REKLAMA

Prace zgodnie z podpisaną umową za blisko 7 mln zł – na zlecenie PLK SA, wykona Firma INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o. Zakończenie zadania planowane jest w czwartym kwartale 2025 r.

Dobudowę krawędzi peronów w stacji Wola Rzędzińska na linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka zaplanowano w ramach projektu: „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap I”. Finansowanie projektu przewidziano w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA