Alstom i DB Cargo Polska chcą budować w Polsce potężne centrum serwisowe lokomotywFot. Alstom

Alstom i DB Cargo Polska chcą budować w Polsce potężne centrum serwisowe lokomotyw

Orzech
Orzech
REKLAMA

Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, wzmacnia swoją pozycję w segmencie lokomotyw. Największy producent taboru kolejowego w Polsce podpisał list intencyjny z firmą DB Cargo Polska dotyczący utworzenia nowoczesnego centrum serwisowego w Rybniku. Obiekt, wyposażony w stanowiska do obsługi lokomotyw, może uzupełnić kompetencje zakładu w Toruniu, gdzie Alstom prowadzi działalność serwisową lokomotyw Traxx. To pozwoli Alstom wzmocnić zdolności serwisowe i skutecznie odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe usługi utrzymania lokomotyw w Polsce.

W ciągu ostatnich 24 miesięcy Alstom podpisał umowy z polskimi przewoźnikami na dostawę 61 lokomotyw Traxx Universal trzeciej generacji. W efekcie w najbliższych latach rosnąć będzie liczba eksploatowanych w Polsce i w korytarzu wschodnim lokomotyw Alstom. Dynamiczny rozwój transportu intermodalnego napędza rosnące zapotrzebowanie operatorów kolejowych na kompleksowe i profesjonalne usługi serwisowe, które zapewnią wysoką dostępność i niezawodność floty.

– Przewoźnicy w regionie coraz bardziej inwestują w nowoczesny, energooszczędny tabor. To z kolei przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania serwisowe. Alstom aktywnie odpowiada na te potrzeby, oferując klientom wsparcie techniczne. – podkreśla Beata Rusinowicz, Dyrektor Zarządzająca Alstom w Polsce.

– Rozwiązania Alstom od wielu lat wspierają operatorów kolejowych w realizacji ich strategicznych celów, przyczyniając się do rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Przewoźnicy w regionie coraz bardziej inwestują w nowoczesny, energooszczędny tabor. To z kolei przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe rozwiązania serwisowe. Alstom aktywnie odpowiada na te potrzeby, oferując klientom wsparcie techniczne – dodaje.

List, który podpisaliśmy dziś (25 września - dop. red) z firmą Alstom, to zapowiedź silnej, międzynarodowej współpracy. Współpracy, która zawiązuje się tu – w Polsce. Znaczenie naszego kraju na kolejowej mapie Europy sukcesywnie wzrasta – nieprzypadkowo list intencyjny podpisaliśmy na targach TRAKO, gdzie celebrujemy m.in. polskie rozwiązania taborowe i technologię, która zmienia kształt i kierunek rozwoju kolei. Nasz rybnicki zakład produkcyjno-naprawczy jest jednym z najnowocześniejszych w tej części Europy, a jego atrakcyjna lokalizacja gwarantuje optymalne warunki dla utrzymania i przeglądów produkowanych przez Alstom lokomotyw TRAXX – deklaruje Marek Staszek, Prezes Zarządu DB Cargo Polska.

Od 2000 roku na całym świecie włączono do eksploatacji ponad 6 tys. lokomotyw Alstom, co potwierdza kluczową rolę firmy w transformacji globalnego transportu kolejowego w kierunku niskoemisyjności. Alstom jest też liderem segmentu utrzymania lokomotyw. Obecnie zapewnia utrzymanie ponad 2 450 lokomotyw na całym świecie, w tym ponad 600 nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych Traxx. Modułowa platforma umożliwia ich eksploatację zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym, w przewozach krajowych i transgranicznych. Pojazdy pokonują łącznie ponad 300 mln kilometrów rocznie w 20 krajach Europy.

REKLAMA

W ostatnich miesiącach lokomotywy Traxx Universal stały się wyborem kluczowych operatorów w Europie Środkowo-Wschodniej. Alstom realizuje obecnie zamówienia obejmujące m.in. 40 lokomotyw dla spółki OnTrain, 18 – dla CLIP Intermodal oraz 3 – dla Captrain Polska. Homologacja tych pojazdów obejmuje, poza Polską, główne korytarze transportowe w Europie – od Francji, Beneluksu, Szwecji i Niemiec, przez Austrię, Włochy, Czechy i Słowację, po Węgry, Słowenię, Chorwację i Serbię. Produkcja lokomotyw odbywa się w zakładzie Alstom w Kassel, natomiast kluczowe komponenty, takie jak nadwozia, powstają we Wrocławiu, co podkreśla znaczenie polskiego zaplecza w globalnym łańcuchu dostaw.

Alstom jest liderem rynku utrzymania taboru kolejowego, wspierając klientów na każdym etapie cyklu życia pojazdów dzięki najszerszemu portfolio rozwiązań serwisowych. Usługi utrzymaniowe Alstom FlexCare Perform™ są dostosowane do potrzeb klientów i wymagań operacyjnych – od wsparcia technicznego i dostaw części zamiennych po w pełni outsourcowane rozwiązania serwisowe. Jako zaufany partner, Alstom odpowiada na całym świecie za utrzymanie ponad 35,5 tys. pojazdów – zarówno własnej produkcji, jak i innych producentów.

Alstom jest największym producentem taboru kolejowego w Polsce. Wyprodukowane przez polskie zakłady Alstom pojazdy szynowe oraz systemy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk) są eksploatowane w wielu krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. W Polsce Alstom zatrudnia ponad 4,7 tys. osób.

DB Cargo Polska, oprócz usług przewozowych oraz obsługi bocznic, oferuje produkcję i naprawę taboru kolejowego, w tym napraw okresowych wagonów towarowych, a także naprawy bieżące, okresowe oraz przeglądy lokomotyw spalinowych (TEM2, T448p, S200, 311D, Class66, BR232, DE6400), elektrycznych (3E, E181, E182, BR186, BR189, Vectron) oraz sprzętu do prac torowych.

Fot. Alstom
Fot. Alstom

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA