565 metrów długości i 15 metrów szerokości - jutro podpisanie umowy na budowę mostu przez Odrę w Brzegu Dolnym. Wybudowanie mostu wraz z drogami dojazdowymi będzie kosztować 138 mln zł. Przeprawa przez Odrę będzie gotowa do końca 2013 roku, a prace ruszą w ciągu dwóch tygodni.
Most na Odrze, kiedy powstanie, będzie jedną z najdłuższych przepraw w kraju: 565 metrów długości i 15 metrów szerokości. Nad betonową, inwestycją górować będzie przęsło o rozpiętości 120 metrów.
Na całej długości powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie oraz ekrany akustyczne. Koszt samej przeprawy wynosi 56 mln zł. Resztę pieniędzy pochłonie budowa mostu na rzece Jeziorce (8,5 mln zł) oraz budowa dróg dojazdowych. Po stronie Miękini powstaną ponad trzy kilometry nowej drogi wojewódzkiej. Od Brzegu Dolnego wykonawca odda do użytku trzy kilometry drogi o podobnych parametrach - od mostu do drogi wojewódzkiej nr 341 relacji Brzeg Dolny - Lubiąż. Drogi dojazdowe oraz sam most mają być ukończone do końca 2013 roku.
Podpisy na umowie o jego budowę złożą w piątek Roman Głowaczewski, dyrektor Dolnośląskiej Dyrekcji Dróg i Kolei oraz Bogdan Rytwiński, dyrektor wrocławskiego oddziału firmy Skanska, która zwyciężyła w przetargu.
REKLAMA
Most w Brzegu Dolnym to część trasy, która połączy Żmigród, Brzeg Dolny oraz okolice Środy Śląskiej z autostradą A4. Dzięki przeprawie i drogom dojazdowym mieszkańcy Brzegu Dolnego i okolic do Wrocławia dojadą przez Gminę Miękinia, co zdecydowanie skróci im trasę. Eksperci wyliczyli, że obecna, jedyna droga z Brzegu Dolnego i Wołowa do Wrocławia jest jedną z najbardziej eksploatowanych tras w naszym województwie. Codziennie porusza się nią ponad 14 tys. samochodów, w związku z czym jest wciąż zakorkowana. Po wybudowaniu mostu ruch na tej trasie spadnie o ok. 4 tys. aut, co ułatwi życie mieszkańcom Obornik Śląskich i okolic. Na budowie mostu wraz z drogami dojazdowymi skorzystają również ci, którzy we Wrocławiu pracują, a mieszkają np. w Wilkszynie czy innych miejscowościach gmin Miękinia czy Wisznia Mała. Czas dojazdu do pracy i z powrotem znacznie się wówczas skróci.
Projekt w połowie jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007- 2013 i Budżetu Województwa Dolnośląskiego.
Autor: bk, mat. pras