Pod koniec sezonu budowlanego, po 6 miesiącach intensywnych prac przy budowie płyty postojowej i modernizacji dróg kołowania na lotnisku w Pyrzowicach, roboty zaawansowane są w około 14 procentach.
Docelowo do 2013 roku, kosztem ponad 81 mln zł, powstanie 110 tys. m kw. nowej płaszczyzny postojowej z 15 stanowiskami dla samolotów oraz zmodernizowanych zostanie prawie 40 tys. m kw. dróg kołowania.
- Rozbudowa tzw. infrastruktury liniowej, potrwa jeszcze kilka lat, jednak już teraz widać efekty kilkumiesięcznej pracy. Wykonaliśmy prawie 1/6 zadań przy projekcie budowy płyty postojowej i modernizacji dróg kołowania. Roboty przebiegają zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem, także za 19 miesięcy samoloty będą mogły skorzystać z nowej płyty - mówi Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Dotychczas ułożono ponad cztery kilometry kanalizacji teletechnicznej (kablowej), czyli uzbrojenia służącego do celów telekomunikacyjnych. Będą nią przebiegać kable obsługujące wieżę lotniczą, ośrodek radiowy, hangar, a także budynek wielofunkcyjny oraz budynki DEL (Dział Eksploatacji Lotniska) ponadto zabudowano zbiornik retencyjny o pojemności blisko 3000000 litrów. Ułożono także ok. 20 tys. m kw. dolnej warstwy konstrukcji drogowej tzw. warstwy stabilizacyjnej oraz wykonano ok. 200 mb kanalizacji deszczowej.
W ramach największej inwestycji w historii pyrzowickiego lotniska, realizowanej pn. ,,Port Lotniczy w Katowicach - rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej", oprócz rozbudowy płaszczyzny postojowej i modernizacji dróg kołowania, zostanie wybudowany nowa droga startowa o długości 3200 m, natomiast obecna droga startowa zostanie przekształcona w drogę kołowania.