Wrocławskie MPK właśnie ogłosiło przetarg na dostawę 40 nowych, wieloczłonowych, całkowicie lub częściowo niskopodłogowych, jednokierunkowych tramwajów. Łącznie w najbliższych latach na tory ma wyjechać 56 nowych pojazdów.
Szacunkowa wartość ogłoszonego właśnie zamówienia (bez VAT) to 196 240 040 złotych. Urzędnicy zakładają, że inwestycja zostanie dofinansowana ze środków unijnych.
REKLAMA
Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 3 lipca 2017 roku. Nowe tramwaje mają pojawić się we Wrocławiu do 30 listopada 2019 roku.
56 nowych tramwajów na wrocławskich ulicach
56 nowych tramwajów na wrocławskich ulicach
Przypomnijmy, że łącznie MPK zamierza kupić w najbliższych latach 56 nowych tramwajów. 16 z nich już zostało zamówionych – dostarczy je poznański Modertrans.
Jak już donosiliśmy, pod koniec zeszłego roku MPK zamówiło od tego producenta 13 kolejnych Moderusów Beta, a jeszcze wcześniej przewoźnik zamówił dodatkowe trzy sztuki.
– Skorzystaliśmy z prawa opcji zakupu dodatkowych 16 tramwajów uwzględnionego w kontrakcie z firmą Modetrans, która wygrała przetarg na dostawę tramwajów kupowanych za pieniądze jeszcze z poprzedniej perspektywy unijnej. To pozwoliło nam, po zabezpieczeniu środków w budżecie miasta, złożyć zamówienie bez dodatkowego postępowania przetargowego. Ponadto dzięki opcji mieliśmy zagwarantowaną bardzo dobrą cenę zakupu. Kwota 3 750 000 zł za nowy tramwaj przy obecnym rynkowym poziomie cen jest bardzo atrakcyjna – tłumaczyła Jolanta Szczepańska, prezes MPK.
Modertrans będzie sukcesywnie dostarczał nowe pojazdy tak, aby wszystkie trafiły do Wrocławia do końca 2017 roku.
Nowe tramwaje będą częściowo niskopodłogowe, wyposażone w zapowiedzi wewnętrzne i zewnętrzne oraz jaskrawe wyświetlacze informacji pasażerskiej.
Wrocław czeka też na nowe autobusy
Przypomnijmy też, że trwa powtórny przetarg na dzierżawę 60 nowych autobusów. W pierwszym postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.
– Pomimo bardzo dużego zainteresowania przetargiem i ustnych deklaracji ze strony wiodących producentów pojazdów o zainteresowaniu pozyskaniem tego kontraktu, żaden z nich ostatecznie nie złożył swojej oferty w terminie. Najprawdopodobniej przyczyną tego faktu jest skala zamówienia i napięte terminy – tłumaczyli w marcu przedstawiciele MPK.
Przewoźnik chce wydzierżawić 60 niskopodłogowych, klimatyzowanych pojazdów, które mają zastąpić najstarsze i najbardziej wysłużone Volvo, jakie są w taborze wrocławskiego MPK.
– Będą miały udogodnienia dla osób niepełnosprawnych takie jak: niska podłoga, zapowiedzi głosowe wewnętrzne/zewnętrzne, jaskrawe wyświetlacze informacji pasażerskiej. Pojazdy będą także wyposażone w bramki liczące pasażerów, gniazda z ładowarkami USB i będą spełniały najnowsze normy spalania euro 6 – wyliczają w MPK.