Będzie więcej ekranów akustycznych w ciągu S2 Południowej Obwodnicy WarszawyFot. GDDKiA

Będzie więcej ekranów akustycznych w ciągu S2 Południowej Obwodnicy Warszawy

REKLAMA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie dodatkowych ekranów akustycznych w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy. Wykonana przez GDDKiA analiza porealizacyjna wskazała konkretne lokalizacje.

Nowe ekrany powstaną na terenie dzielnicy Wawer m.in. w obrębie węzła Wał Miedzeszyński, ul. Celulozy, węzła Patriotów, ul. Cygańskiej. Już istniejące ekrany zostaną podniesione m.in. w rejonie ul. Celulozy, węzła Patriotów oraz ulic: Mozaikowej i Opackiej.

Umowa

Wykonawcą ekranów na tym odcinku jest firma MR-CAT. Umowa o wartości ponad 12 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 20 miesięcy od daty jej podpisania. Przy czym w ciągu 10 miesięcy wykonawca opracuje wszystkie projekty oraz uzyska stosowne decyzje zezwalające na wykonanie ekranów. Następne 10 miesięcy to czas na realizację robót w terenie oraz uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na użytkowanie.

Przetarg na kolejne lokalizacje ekranów

GDDKiA ogłosiła również przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie dodatkowych ekranów akustycznych w zakresie kolejnych lokalizacji, głównie na zachód od Wisły:

w okolicy ul. Sytej,

od ul. Sytej do ul. Bruzdowej,

na fragmencie odcinka od ul. Przyczółkowej do ul. Ruczaj,

REKLAMA

w okolicy ulicy Marcepanowej a także w Zagórzu.

Otwarcie ofert planowane jest 10 stycznia 2025 r.

Podstawa dobudowy ekranów

Tak jak dla większości dużych inwestycji drogowych, również dla POW GDDKiA wykonała analizę porealizacyjną. Jej celem jest weryfikacja oddziaływania oddanej do użytkowania drogi na środowisko, z uwzględnieniem rzeczywistego ruchu pojazdów i rozprzestrzeniania się hałasu w otoczeniu drogi.

Zakres analizy został określony przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie. Opracowanie zawiera m.in. analizy dotyczące poziomu hałasu na terenach wzdłuż drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska, a także pomiary powietrza i gleby w rejonie inwestycji.

Analiza oceniła skuteczność zastosowanych urządzeń minimalizujących oddziaływanie trasy na sąsiednie tereny i wykazała potrzebę dobudowy zabezpieczeń akustycznych. Powstaną one w miejscach, gdzie stwierdzono przekroczenie norm na terenach podlegających ochronie akustycznej m.in. dla nowo powstałej zabudowy mieszkaniowej.

Wykonane analizy akustyczne pozwoliły na dobór konkretnych rozwiązań, które skutecznie zabezpieczą otoczenie drogi przed ponadnormatywnym hałasem.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA