Browary Warszawskie kończą 2022 rok z tytułem najlepszej miejskiej rewitalizacji na świecie. Flagowy projekt "destination" Echo Investment otrzymał prestiżową nagrodę MAPIC Awards 2022 w kategorii Best Urban Regeneration. Uznanie na arenie międzynarodowej dowodzi, że projekt pokochali nie tylko mieszkańcy Warszawy.
Realizacja Browarów Warszawskich rozpoczęła się w 2016 roku. Niemal pusta działka o powierzchni 4,4 ha stała się pełnoprawnym, żywym fragmentem miasta, z trzema nowoczesnymi biurowcami, pięcioma budynkami mieszkaniowymi i czterema obiektami historycznymi: Warzelnią, piwnicami Leżakowni, Willą Fabrykanta i Laboratorium. Tu, gdzie przed laty warzono najbardziej znane w kraju piwo, powstało świetnie zaprojektowane miejsce, w którym współgrają architektura historyczna i nowoczesna, przestrzenie prywatne i publiczne, zieleń i zabudowania. Za projekt architektoniczny Browarów odpowiedzialna jest pracownia JEMS Architekci.
MAPIC Awards
Koncept rewitalizacji, integrację z miastem, zastosowane rozwiązania ekologiczne i wprowadzone w Browarach Warszawskich innowacje doceniło międzynarodowe jury MAPIC Awards. Nagrody przyznawane są podczas targów nieruchomości handlowych MAPIC w Cannes – wydarzenia, które należy do największych i najbardziej prestiżowych tego typu na świecie. W tym roku Browary Warszawskie były jedynym polskim projektem nominowanym w konkursie, a w swojej kategorii rywalizowały z inwestycjami z Francji i Hiszpanii.
Potwierdzeniem najwyższej klasy polskiej architektury jest fakt, że rodzime projekty coraz częściej otrzymują najważniejsze wyróżnienia w międzynarodowych konkursach. Już w 2011 r. nagrodę na MAPIC Awards otrzymała Galeria Echo w Kielcach, w kolejnych latach sukces odniosły dwa polskie projekty w konkursie MIPIM Awards: w 2020 r. łódzkie Monopolis, a w 2021 warszawska Elektrownia Powiśle. Rok 2022 należał do Browarów, które znalazły się wśród finalistów obu konkursów.
– Jesteśmy dumni, że Browary Warszawskie zostały dostrzeżone na arenie międzynarodowej. To potwierdzenie, że nasza idea tworzenia "destinations" – dużych, miastotwórczych projektów, które wpisują się w potrzeby miast i je uzupełniają, wpisuje się w światowe trendy urbanistyczne i społeczne. Browary Warszawskie są idealnym przykładem podejścia Echo Investment do odpowiedzialnego planowania i budowania przemyślanych miejskich kwartałów. Ta nagroda to dla nas dowód na to, że Browary stanowią nową wizytówkę stolicy – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.
Poza zaprojektowaną zgodnie z najnowszymi trendami przestrzenią biurową, ponad 1 tys. mieszkań zarówno na sprzedaż, jak i na wynajem, Browary Warszawskie przyciągają otwartymi, zielonymi przestrzeniami publicznymi i świetnie skrojoną ofertą gastronomiczno-rozrywkową. W 2021 r. otworzyło się tu 26 konceptów food and beverage, w tym popularny wśród warszawiaków Food Hall Browary. Browary stały się miejscem spotkań chętnie wybieranym zarówno przez biznes, mieszkańców Warszawy, turystów, jak i gwiazdy czy influencerów.
Dowodem na sukces Browarów Warszawskich są też liczne nagrody, które Echo Investment otrzymało w ostatnich latach, m.in.: Grand Prix oraz tytuł najlepszej przestrzeni publicznej w ramach prestiżowego konkursu Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy, tytuł Lidera Dostępności 2022 roku oraz finalisty tegorocznego MIPIM Awards w kategorii Best Mixed-Use Development.