KG Group zakończyło budowy czterech nowych centrów Atut. Parki handlowe o łącznej powierzchni ponad 50 tysięcy mkw. GLA powstały w Krakowie oraz Suchej Beskidzkiej. Tym samym krakowski inwestor jest właścicielem aż 11 centrów Atut w kilku miastach w Polsce.
– Postawiliśmy sobie na ten rok kilka ambitnych celów zarówno na rynku mieszkaniowym, jak i komercyjnym. Wśród nich wybudowanie trzech nowych centrów Atut w Krakowie oraz pierwszego parku handlowego w Suchej Beskidzkiej. Z dużą satysfakcją mogę powiedzieć, że wszystkie plany udało nam się zrealizować – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.
KG Group specjalizujące się się do tej pory na rynku komercyjnym w realizacji centrów convenience i tradycyjnych parków handlowych, tym razem zdecydowało się na budowę w Krakowie znacznie większych obiektów – centrum Atut Ruczaj 2 o powierzchni ponad 25 tys. mkw. oraz dwóch centrów pod wspólną nazwą Atut Galicyjska o łącznej powierzchni ponad 20 tys. metrów kwadratowych. Będą to jedne z największych parków handlowych wybudowanych dotąd w Polsce.
– Po szczegółowej analizie lokalizacji nie mamy żadnych wątpliwości, że w obu przypadkach istnieje zapotrzebowanie na duże obiekty handlowe – tłumaczy Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.
Zarówno w centrum Atut Ruczaj 2, jak i w parkach Atut Kraków, KG Group nie miało większych problemów z komercjalizacją. Obiekty już w tej chwili mają niemal komplet najemców, a ostatnie umowy są finalizowane.
W centrum Atut Ruczaj 2, który powstał w dzielnicy Dębniki, jednej z najdynamiczniej rozwijających się części Krakowa, znajduje się sklep Leroy Merlin oraz 20 lokali handlowo-usługowych, w tym m.in. Biedronka, RTV Euro AGD, Deichmann, Empik, Action oraz siłownia sieci MyFitness Place.
Nowe centrum uzupełnia ofertę handlową cieszącego się od kilku lat dużą popularnością Atutu Ruczaj, w którym znajduje się kilkanaście sklepów, m.in. Lidl, Komfort, Jysk, Tedi, Kik, Rossmann, Apteka Ziko czy piekarnia Buczek.
– W pobliżu Atutu Ruczaj wciąż powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, w tym między innymi budowane przez nas wieloetapowe Osiedle Piltza, dlatego naturalnie rośnie zapotrzebowanie na kolejne obiekty handlowe. Mamy nadzieję, że nowe centrum spełni oczekiwania mieszkańców – mówi prezes KG Group.
Centra Atut na krakowskim Ruczaju są obecnie największymi obiektami handlowymi w tej części Krakowa. W promieniu kilku kilometrów nie ma żadnego obiektu, który posiadałby równie szeroką ofertę handlową.
KG Group zdecydowało się na budowę dużych obiektów także przy ul. Galicyjskiej w Krakowie w sąsiedztwie centrum targowego Expo Kraków. W dwóch parkach handlowych, które funkcjonują pod wspólną nazwą Atut Galicyjska, na ponad 20 tys. mkw. znalazły się takie marki, jak m.in. Lidl. Rossmann, Action, Media Expert, RTV Euro Agd, Dealz i Kakadu. Ponadto powstała też specjalna strefa z artykułami wyposażenia wnętrz, z takimi sklepami, jak m.in. Komfort, Black Red White, Bel-Pol, Pan Materac. W obiektach wkrótce otwarta zostanie też największych siłowni w Krakowie i Małopolsce – sieci MyFitness Place.
Na tym nie koniec. W Atucie Galicyjska znajdzie się bowiem również jeden z pierwszych w Polsce sklepów popularnej i dynamicznie rozwijającej się niemieckiej sieci Woolworth. Asortyment sklepów obejmuje artykuły dekoracyjne, elektronikę, artykuły piśmiennicze, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki, artykuły kosmetyczne i drogeryjne, akcesoria, artykuły upominkowe, pasmanterię i wełnę, walizki, tekstylia domowe, akcesoria dla zwierząt oraz odzież dla całej rodzin.
– Wybór projektu Atut Galicyjska przez Woolworth na początek swojej ekspansji w Polsce jest według nas trafioną decyzją. Inwestycja przy ul. Nowohuckiej będzie jednym z największych projektów typu retail park w Polsce. Obiekt jest już wynajęty w prawie w 100%, jesteśmy w trakcie finalizacji ostatnich umów najmu i podpisanie umowy z tak dużym europejskim graczem handlowym jakim jest sieć Woolworth traktujemy jako klamrę spinająca kilkuletni proces komercjalizacji – mówi Jan Wciślak, Associate Director, BOIG Property Consulting.
Atut Galicyjska będzie częścią szerszego kompleksu handlowego, w skład którego wejdzie planowane w kolejnym etapie centrum outletowe Designer Outlet Kraków, a także wielkopowierzchniowy sklep znanej sieci oraz nowoczesna klinika weterynaryjna.
Budowie kompleksu handlowego towarzyszyła poważna przebudowa układu komunikacyjnego m.in. ul. Nowohuckiej, jednej ważnych arterii komunikacyjnych Krakowa.
Atut Sucha Beskidzka
KG Group przygotowuje się również do otwarcia parku handlowego Atut w Suchej Beskidzkiej. W centrum o powierzchni ponad 5 tys mkw. znajdzie się pierwszy w tym mieście sklep Lidl, a także m.in. Media Expert, Pepco, Action, Martens Sport czy drogeria Kosmyk. – Naszym celem było stworzenie możliwie najszerszej i najbardziej różnorodnej oferty handlowej, tak aby przypadła do gustu mieszkańcom Suchej Beskidzkiej – podkreśla prezes KG Group.
Kolejne projekty
Po otwarciu czterech centrów handlowych w portfolio KG Group znajdować będzie się aż 11 centrów handlowych Atut o powierzchni przekraczającej ponad 80 tysięcy metrów kwadratowych GLA. Krakowski deweloper nie zamierza jednak na tym poprzestać. – Cały czas pracujemy nad rozwojem sieci Atut. Obecnie rozwijamy kilka projektów w Małopolsce, a także na Mazowszu – mówi Krzysztof Gaczorek. Powierzchnia nowych obiektów handlowych, które KG Group zamierza zrealizować w najbliższych 2 latach przekracza ponad 30 tysięcy mkw. GLA.
Obecnie centra handlowe Atut funkcjonują w Krakowie (Atut Ruczaj, Atut Ruczaj 2, Atut Złocień, Atut Grażyny, Atut Bielany, Atut Galicyjska) oraz w podkrakowskich Węgrzcach, Pruszkowie, Bełchatowie i Suchej Beskidzkiej.