Polski rynek hotelowy osiągnął jedne z najlepszych wyników w Europie w 2011 roku. Jak wynika z najnowszej publikacji badawczej Jones Lang LaSalle Hotels, warszawskie hotele zanotowały 8.3% wzrost wskaźnika RevPAR (przychód na dostępny pokój) w porównaniu z 2010 rokiem. Wzrosła również aktywność inwestorów w nieruchomości hotelowe jako skutek wyróżniających się na tle Europy wskaźników gospodarczych. Polska oceniana jest jako kraj o dużym potencjale rozwoju rynku hotelowego, w szczególności w kontekście relacji ryzyka do zysku z inwestycji.
Angus Wade, Executive Vice President CEE, Jones Lang LaSalle Hotels komentuje: “Obserwujemy zauważalną poprawę w wynikach osiągniętych przez polskie, a w szczególności warszawskie hotele, w porównaniu do załamania rynkowego z 2009 roku. Istotnie wzrosło zarówno obłożenie obiektów hotelowych, jak i średnie ceny noclegów, co przełożyło się na bezpośrednio na ekonomikę tej branży. Dodatkowym pozytywnym bodźcem wpływającym na wyniki sektora hotelowego jest w bieżącym roku współorganizacja przez Polskę mistrzostw Europy w piłce nożnej. W okresie letnim polskie hotele osiągną pełne obłożenie, a więc możliwe będą do uzyskania również wyższe niż normalnie ceny noclegów. Polska gospodarka nadal bardzo korzystnie wyróżnia się na tle innych krajów europejskich z prognozowanym wzrostem na poziomie 3% w 2012 roku zgodnie z Global Insight. Jesteśmy zatem spokojni o popyt na usługi hotelowe ze strony turystyki biznesowej oraz dalszy rozwój segmentu hoteli ukierunkowanych na spotkania, podróże motywacyjne, konferencje i wystawy.”
Christoph Härle, CEO Continental Europe, Jones Lang LaSalle Hotels dodaje: “Polski rynek nieruchomości hotelowych jest wciąż relatywnie młody a hotele kategoryzowane stanowią jedynie niewielki udział w bazie hotelowej kraju. Proporcja ta naturalnie będzie zmieniać się, wraz z powstaniem kolejnych obiektów Marriott i Hilton w Warszawie i innych dużych miastach w Polsce. Względnie niska podaż nowych obiektów hotelowych zachęci naszym zdaniem inne, dotąd nieobecne w kraju sieci hotelowe do ekspansji na dynamicznym polskim rynku.”