Dolny Śląsk: Kolejna inwestycja pod Legnicą. Powstanie prawie 500 nowych miejsc pracy

Orzech
Pod Legnicą, w Rzeszotarach (gmina Miłkowice) swoje nowe, wielkie centrum dystrybucyjne buduje sieć polskich marketów Dino Polska S.A. z Krotoszyna. 
Magazyn o powierzchni 45 000 mkw. zostanie uruchomiony w III kwartale 2018 roku. Docelowo na terenie magazynu zatrudnienie znajdzie około 300 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Wartość inwestycji to 60 mln zł.
Inwestycja realizowana jest na terenie podstrefy "Rzeszotary" Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Teren, na którym powstaje inwestycja znajduje się tuż przy drodze ekspresowej S3, która została otwarta w czerwcu tego roku oraz nieopodal autostrady A4.
Dzięki temu przedsięwzięciu mocno zyska również budżet gminy Miłkowice, do którego co roku będzie dodatkowo trafiać około 1 mln 200 tys. zł podatków płaconych przez Dino Polska S.A. 

O inwestorze:

Dino Polska S.A. jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce, zarówno pod względem średniej rocznej stopy wzrostu przychodów, jak i liczby sklepów w latach 2010-2015 oraz drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. W 2015 r. Grupa Dino była drugą pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży siecią w segmencie supermarketów proximity.Dino to wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów i jedna z najszybciej rosnących sieci, pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży, na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.Dino Polska S.A. to polska sieć sklepów spożywczo-przemysłowych założonych w 1999 roku przez Tomasza Biernackiego. Sklepy Dino są zlokalizowane głównie w małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Od 2017 roku supermarkety Dino można znaleźć w województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, lubuskim, opolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, świętokrzyskim, śląskim, mazowieckim, zachodniopomorskim, małopolskim i pomorskim, choć początkowo działała tylko w zachodniej Polsce.Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim. Kolejne, czwarte jest budowane własnie w podlegnickich Rzeszotarach.W czerwcu 2010 roku 49% akcji przedsiębiorstwa kupił za kwotę 200 mln zł fundusz inwestycyjny Enterprise Investors. Od czasu nawiązania współpracy z Enterprise Investors, sieć zaczęła się rozrastać, od 111 sklepów na koniec 2010 roku, przez 628 sklepów na koniec grudnia 2016 roku, 775 sklepów na koniec roku 2017 do 800 na koniec I kwartału 2018 roku.Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec marca 2018 r. wzrosła o 26 proc. r/r, do 305,4 tys. mkw. Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku.