Największy wrocławski dom handlowy Renoma przejdzie kolejną już w swojej długiej historii modernizację. Właściciel tego zabytkowego obiektu, Globalworth dostał pozwolenie na remont i przebudowę. Zmieni się wystrój wnętrz, zostanie także dokonana modyfikacja oferty domu handlowego.
Prace aranżacyjne mają się rozpocząć w ostatnim kwartale tego roku. Dla wygody i komfortu klientów, cały remont prowadzony będzie w kilku etapach. Wówczas z użytkowania zostanie wyłączona dana część budynku. Centrum będzie jednak pracowało normalnie. Prace modernizacyjne planowane są na dwa lata.
Za opracowanie koncepcji przebudowy odpowiada zespół architektów pod kierownictwem znanego i cenionego polskiego architekta Zbigniewa Maćkowa z Wrocławia. Po przebudowie i zmianie aranżacji wnętrz w Domu Handlowym Renoma pojawi się więcej powierzchni biurowej. Oprócz nich w budynku powstaną nowe powierzchnie przeznaczone na gastronomię. Inspiracją do projektowania tych miejsc jest dla właściciela Renomy, Globalworth warszawska Hala Koszyki, centrum gastronomiczne stolicy, którego właścicielem i zarządcą jest również ta sama firma.
Materiały inwestora / Urban Jungle
Obecna modernizacja i przebudowa wnętrz zabytkowego domu handlowego przy ul. Świdnickiej to przemyślana operacja, której początki sięgają 2018 roku, kiedy na zlecenie Globalworth przeprowadzono kompleksowe badania oczekiwań klientów wobec rozwoju oferty tej niezwykłej nieruchomości. Ankietowaniu poddano wówczas ponad tysiąc osób.
Wiadomo, że swoje miejsce znajdą tam unikalne marki modowe premium, jak na przykład Liu Jo czy multibrand Dante. Pozostała przestrzeń ma zostać zagospodarowana przez autorskie koncepty restauracyjne, nowoczesne usługi i przestrzenie co-workingowe.
- Zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne, czyli plac Czysty i plac Kościuszki - zapowiada znany wrocławski architekt Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005-2009.
- Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedzający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym – mówi Zbigniew Maćków.
Zmianie ulegnie również plac Czysty, który położony jest pomiędzy Renomą i Podwalem. Powstanie w tym miejscu aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.
Materiały inwestora / Urban Jungle
- Rynek galerii handlowych w Polsce czekają duże zmiany. Coraz ważniejszymi elementami kształtującymi branżę są synergia handlu offline i online, rewitalizacja powierzchni handlowych oraz zakaz handlu w niedziele – mówi Anna Merta, Leasing Director w Globalworth Poland, właściciela Domu Handlowego Renoma.
- Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce - 948 mkw. na 1000 mieszkańców - dodaje Anna Merta.
Z powodu mnogości wielkopowierzchniowych obiektów w Polsce, wielu klientów szuka mniejszych centrów, gdzie każdy może miło spędzać czas ze znajomymi czy rodziną. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland.
Materiały inwestora / Urban Jungle
Renoma została otwarta po raz pierwszy 2 kwietnia 1930 r. Od samego początku zachwycała wyjątkową architekturą – wspaniałą elewacją i salami handlowymi, a w 1977 r. została wpisana do rejestru zabytków jako sztandarowe dzieło europejskiego modernizmu. W międzyczasie nieruchomość przeszła kompleksową modernizację i rozbudowę, która zakończyła się w 2009 roku.
Renoma jest jednym z trzech projektów biurowo-handlowych w portfelu Globalworth Poland, obok warszawskiej Hali Koszyki i katowickiego Supersamu.