Którędy poprowadzić nowy przebieg autostrady A4 lub w jaki sposób rozbudować istniejący odcinek pomiędzy Legnicą i Wrocławiem? Jak poprowadzić nowy odcinek S5 od Sobótki do Bolkowa? W środę, 9 listopada rozpocznie się druga tura spotkań informacyjnych poświęconych tym sprawom. Spotkania dla mieszkańców potrwają do 23 listopada 2022 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaprasza na nie mieszkańców z 21 gmin, przez które przebiegają warianty tras A4 i S5 opracowywane w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ).
Przypomnijmy, że w pierwszej turze spotkań, które odbyły się w I kwartale br., GDDKiA zbierało uwagi i wnioski do pierwszych propozycji projektantów. Teraz GDDKiA przedstawi efekty społecznych głosów. Spotkania zostaną przeprowadzone w trybie stacjonarnym zgodnie z następującym harmonogramem:

Cele inwestycji:
Najważniejszym celem inwestycji jest rozbudowa autostrady A4 do drogi dwujezdniowej o trzech pasach ruchu oraz budowa nowego dwujezdniowego i dwupasowego odcinka drogi ekspresowej S5.
Dzięki temu poprawi się dostępność transportowa terenu Dolnego Śląska, co będzie generować zwiększenie inwestycji gospodarczych na tym obszarze. Zostanie zapewniona spójność gospodarcza i terytorialna makroregionu. Zintensyfikuje się rozwój sieci usługowej o charakterze transportowo-spedycyjno-logistycznym.
Zwiększy się mobilność mieszkańców, a przez to dojdzie do zwiększenia rozwoju różnych form turystyki. Zmniejszy się natężenia ruchu na istniejących drogach, poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, co wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców w regionie.
Poprawi się również bezpieczeństwo ruchu na sieci dróg krajowych. Natomiast aktywność gospodarcza regionu spowoduje powstanie nowych miejsc pracy oraz rozwój istniejących Specjalnych Stref Ekonomicznych.

Źródło: GDDKiA