Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych. Otwarto już perony 4 i 5 a perony. Peron 3 jest w trakcie prac wykończeniowych.
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
Ostatni odcinek linii Warszawa Wschodnia – Lublin doczeka się rozbudowy. W ramach inwestycji na linii otwockiej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizuje 8 przystanków, dobuduje dwa nowe tory, 4 skrzyżowania bezkolizyjne i 20 tuneli dla pieszych. Spółka podpisała umowę z wykonawcą inwestycji, która będzie realizowana za ok. 1,4 mld zł netto w ramach programu unijnego „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. W 2028 roku podróż koleją z Warszawy do Lublina zajmie około 90 minut.
Develia zawarła z Gminą Gdańsk umowę partnerstwa publiczno-prywatnego „Nowy Port 2030+”. W jej ramach zrealizuje szereg inwestycji w dzielnicy Nowy Port, położonej bezpośrednio nad Zatoką Gdańską, w tym budowę obiektów użyteczności publicznej oraz inwestycji mieszkaniowych, w których powstanie ponad 1000 mieszkań i lokali usługowych.
Kolejna duża inwestycja hotelarska w centrum Gdańska. Jeden z największych deweloperów w Polsce, warszawski Marvipol Development S.A. buduje Unique Hotel Gdańsk. Inwestycja powstaje na gdańskiej Wyspie Spichrzów, przy ul. Chmielnej 78/80.
Develia na podstawie umów deweloperskich i przedwstępnych sprzedała 2500 lokali w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2025 r., wobec 2700 mieszkań w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym III kwartale sprzedaż wyniosła 801 lokali i była 7% większa r/r. W okresie od stycznia do września br. deweloper przekazał 1963 mieszkania w porównaniu do 1797 rok wcześniej.
Podpisano kolejną umowę na realizację prac budowlanych w ramach największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych na południu kraju. Do połowy 2029 roku na odcinku Szczyrzyc - Tymbark powstaną tory, tunele, wiadukty i mosty. To pierwszy fragment zupełnie nowej linii kolejowej, budowanej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Inwestycja za niemal 1,7 mld zł netto sfinansowana będzie ze środków budżetowych.
Ghelamco Invest zakończyło pierwsze półrocze 2025 roku ze stratą netto w wysokości 16,1 mln zł, notując spadek względem ubiegłego roku, kiedy spółka wypracowała zysk 5,3 mln zł. Głównymi przyczynami pogorszenia wyników były niższe przychody z udzielonych pożyczek (spadek z 88,1 mln zł do 61,3 mln zł) oraz wzrost kosztów finansowych, które sięgnęły 75,5 mln zł.
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
Europejski deweloper powierzchni przemysłowych i logistycznych, firma ILD, rozpoczęła budowę UrbanBox Park Gliwice, innowacyjnego kompleksu magazynowo-biznesowego typu Small Business Units (SBU). Inwestycja powstaje w strategicznej lokalizacji, bezpośrednio przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4, zaledwie sześć kilometrów od centrum Gliwic.