Na stacji Warszawa Gdańska kończą się prace konstrukcyjne nowego, 180-metrowego przejścia podziemnego pod torami i peronami. Będzie gotowe w drugim kwartale 2026 roku. Ułatwi dojście na perony i do pociągów oraz przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. W sierpniu otworzone zostaną perony nr 4 i 5. Będą miały nową informację pasażerską i zadaszenia, które ochronią podróżnych przed deszczem. Prace za 80 mln zł netto prowadzone są ze środków budżetowych.
Panorama stolicy Polski wzbogaci się o nowy wieżowiec. W centrum Warszawy powstanie kolejny wieżowiec. PORR S.A., jako generalny wykonawca, zrealizuje dla inwestora – Resi GW Sp. z o.o. (spółki należącą do Cavatina Group) konstrukcję żelbetową 42-piętrowego budynku mieszkalnego Liberty Residence z częścią usługowo-handlową i garażem podziemnym przy ul. Grzybowskiej 54 na warszawskiej Woli.
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje CPK na linii kolejowej nr 85, która przebiegnie przez miasto. Ukończona została komora startowa na Retkini, od której zacznie się drążenie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Na budowie komory Fabryczna zostały wykonane ściany szczelinowe, a w sąsiadującym Łódzkim Domu Kultury zakończyły się prace zasadnicze przy wzmacnianiu jego fundamentów. Pod koniec czerwca br. spółka CPK i konsorcjum PORR podpisały umowę na drążenie tunelu dla KDP, na którego przebiegu trwają ekspertyzy i badania stanu technicznego łódzkich kamienic.
Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S8 Łagiewniki Zachód - Niemcza. Najlepiej została oceniona oferta firmy Budimex, która zrealizuje odcinek o długości 9,3 km za blisko 384 mln zł.
Wojewoda Dolnośląska wydała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Jordanów Śląski i Łagiewniki Zachód. Jest to pierwszy z odcinków drogi ekspresowej S8 na południe od Wrocławia, który otrzymał zielone światło na budowę. Odcinek ma długość 11,2 km, a za jego realizację odpowiada firma Budimex. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 355,6 mln zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) skierowała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) wraz z materiałami do wydania decyzji środowiskowej dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem.
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowy na remont ponad stuletnich falochronów w Porcie Ustka. Obie konstrukcje hydrotechniczne przejdą całkowity remont z uwagi na ich zły stan techniczny, wynikający z dziesięcioleci eksploatacji w środowisku morskim. Przebudowa tej infrastruktury dostępowej umożliwi stworzenie morskiego terminalu serwisowego offshore, służącego do obsługi floty wykorzystywanej na potrzeby morskich elektrowni wiatrowych.
Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.