Francuski koncern Alstom stawia na Wrocław, inwestuje i zwiększa zatrudnienieMateriały prasowe

Francuski koncern Alstom stawia na Wrocław, inwestuje i zwiększa zatrudnienie

Orzech
Orzech
REKLAMA

Międzynarodowy koncern Alstom zrealizował wcześniejsze plany odnośnie inwestycji w stolicy Dolnego Śląska. Uruchomił w zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu linię spawania aluminium.

Dzięki realizacji tej ważnej dla koncernu inwestycji, powstanie 100 nowych miejsc pracy w zakładzie we Wrocławiu. Wartość poniesionych przez Alstom nakładów finansowych, to prawie 10 mln euro. Obejmują one zakup i montaż nowych urządzeń i maszyn, dostosowanie infrastruktury zakładu do nowej technologii oraz szkolenia pracowników.

Nowa inwestycja umożliwi tej francuskiej firmie pozyskanie kolejnych nowych projektów, a także produkcję pudeł aluminiowych do pociągów regionalnych na rynki europejskie.

– Alstom przoduje w technologii spawania aluminium w produkcji taboru kolejowego w Polsce i będzie nadal rozwijał i popularyzował tę efektywniejszą oraz bardziej ekologiczną od klasycznej stali technologię. Aluminium ma wiele zalet w stosunku do stali nierdzewnej w budowie pociągów. Gwarantuje niższą masa pociągów, co w efekcie przyczynia się do zużywania mniejszej ilości energii do zasilania pociągu i tym samym niższej emisji CO2. Jednocześnie zmniejszona waga wagonu oznacza, że prędkość pociągów może być wyższa nawet na istniejących torach kolejowych – mówi Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Zakład Alstomu we Wrocławiu jest producentem lokomotyw oraz pojazdów pasażerskich, w tym także nadwozi do pociągów dużych prędkości. W stolicy Dolnego Śląska powstają także ramy wózków dla różnych typów pojazdów szynowych.

Łączna wartość realizowanych we Wrocławiu projektów wynosi blisko 700 mln euro. W zakładzie zatrudnionych jest aktualnie ponad 1000 osób. Nowa linia do spawania aluminium, która powstała we wrocławskim zakładzie Alstomu jeszcze bardziej poszerzy portfolio projektów realizowanych w stolicy Dolnego Śląska.

Materiały prasowe
Materiały prasowe
REKLAMA

Przypomnijmy, wrocławska fabryka Alstom ma dostarczać do zakładu w niemieckim Salzgitter pomalowane i pospawane wagony. Start produkcji przewidziany jest na początek 2023 roku.

O inwestorze:

Alstom jest obecny w Polsce od ponad 25 lat i jest największym producentem w branży kolejowej w kraju, w 11 polskich oddziałach firmy pracuje ponad 4 000 osób. Firma czerpie z bogatego dziedzictwa przemysłowego zakładów: 180 lat Pafawagu we Wrocławiu, 150 lat Konstalu w Chorzowie i 100 lat zakładu ZWUS w Katowicach.

Alstom to jedyna firma z branży transportu szynowego w Polsce z tytułem Top Employer 2020, 2021 oraz 2022 – potwierdzającym najlepsze praktyki HR zgodne z międzynarodowymi standardami Top Employers.

Alstom (dawniej GEC Alsthom, początkowo Alsthom), to międzynarodowy koncern zajmujący się infrastrukturą energetyczną i transportową. Prowadzi obecnie działalność w 70 krajach i zatrudnia ponad 70 tys. pracowników. Siedziba koncernu znajduje się w Levallois-Perret w pobliżu Paryża.

Alstom opracowuje i wprowadza na rynek rozwiązania w zakresie mobilności, które są podstawą dla niskoemisyjnego transportu przyszłości i jest producentem pierwszego na świecie pociągu wodorowego sprawdzonego w ruchu komercyjnym - Coradia iLint.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Pracownik alstom(gość)
Co za brednie, oni szykują się do zwolnień a nie zatrudniania. Mydła oczy pracownika że pod koniec przyszłego roku będzie więcej pracy. Na początku przyszłego roku szykują się zwolnienia a hucznie otwierana linia to jeden element,  gdzie pracuje 6-8 osób.
REKLAMA