Sephora w Galerii Jurajskiej przeszła metamorfozę.
W lokalu zakończył się właśnie remont, w efekcie którego wprowadzono najnowszy koncept handlowy marki.
Jurajska jest jednym z pierwszych centrów handlowych w województwie śląskim, w którym sieć perfumerii wprowadziła tego typu zmiany.
Marki obecne w Galerii Jurajskiej coraz częściej decydują się na modernizację swoich sklepów, a przy okazji także na lokalny debiut nowych formatów i konceptów handlowych. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat aż 14 najemców zrealizowało takie inwestycje.
Ostatnio do tego grona dołączyła Sephora, która przez ostatnie dwa miesiące prowadziła intensywne prace rewitalizacyjne w swoim lokalu. W ich rezultacie powstała druga w województwie śląskim przestrzeń marki stworzona według założeń najnowszego konceptu handlowego.
Cały lokal przeszedł gruntowną przebudowę. Zmieniono układ sklepu oraz dopasowano go jeszcze silniej do potrzeb klientów. Wprowadzono również czytelną nawigację stref i kategorii oraz nową strefę wejścia. Odświeżono także posadzkę, instalacje, zabudowy, meble oraz elementy identyfikacji wizualnej.
Wszystkie zmiany były skoncentrowane na rozwoju customer experience. W perfumerii pojawił się m.in. tzw. pickup wall, czyli miejsce, w którym wygodnie i samoobsługowo można odebrać produkty zamówione online. Wkrótce zainstalowane zostaną tam także stanowiska kas samoobsługowych – zapowiada Sephora.
– Zmiany, jakie zaszły w lokalu Sephora, są spektakularne. Klienci od teraz mogą nie tylko robić zakupy w odświeżonej aranżacji, ale także mają do dyspozycji nowe rozwiązania, które podnoszą komfort zakupów. Cieszy nas, że marka, która jest naszym partnerem już od 15 lat, zdecydowała się na tak dużą modernizację. Co więcej, niezmiennie dostrzega w nas atrakcyjną biznesowo lokalizację, o czym świadczy fakt, że jesteśmy jedną z pierwszych w województwie śląskim galerii handlowych, w której zagościł najnowszy koncept marki – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Zmienia się nie tylko przestrzeń perfumerii. Także jej oferta staje się coraz szersza. Wraz z reopeningiem Sephora, w Jurajskiej zadebiutowały tzw. zapachy niszowe. Wśród marek, które można teraz tam znaleźć, są m.in. Juliette Has a Gun, Luxury Collection, Etat Libre d’Orange, Maison Margiela czy Tom Ford Private Blend.
Ponadto dostępne są tam liczne marki na wyłączność, w tym kultowe brandy makijażowe, np. Rare Beauty, Milk Makeup, pielęgnacyjne nowości od Glow Recipe, Eisenberg, Sephora Collection, Ole Henriksen czy Drunk Elephant oraz zapachy, np. Salvatore Ferragamo. W tej lokalizacji klienci kupią też marki i linie premium dostępne na wyłączność, m.in. Dior Prestige, Eisenberg Excellence czy Guerlain Haircare.
– Galeria Jurajska nieustannie się rozwija. Z jednej strony poszerzamy ofertę o nowe marki lifestylowe, których oczekują nasi klienci. Z drugiej strony brandy, które są u nas od lat, inwestują w zmiany swoich przestrzeni. Dzięki temu tworzymy ofertę, która stale się unowocześnia i podąża za potrzebami klientów oraz trendami, zapewniając dostęp do unikalnych marek, najnowszych konceptów, w tym opartych na omnichannel, ale także nowości ofertowych – mówi Anna Borecka.
– To buduje naszą pozycję w regionie i rynkową przewagę, a także sprawia, że już od 15 lat, czyli od otwarcia, jesteśmy dla mieszkańców Częstochowy i okolic destynacją zakupową nr 1, zwłaszcza na zakupy związane z szeroko rozumianym lifestyle – dodaje.
Galeria Jurajska w tym roku świętuje 15 lat od debiutu rynkowego. O tym, jak dziś postrzegany jest ten największy w Częstochowie obiekt handlowo-rozrywkowy, rozmawiamy z Anną Borecką, dyrektorem Galerii Jurajskiej.
Galeria Jurajska już od 15 lat jest liderem na regionalnym rynku. Co decyduje o jej niezmiennej bezkonkurencyjności?
Anna Borecka: Przede wszystkim nie stoimy w miejscu, rozwijamy się. Jako nowoczesny obiekt podążamy za potrzebami klienta na lokalnym rynku, ale także za zmianami, jakie zachodzą w branży. Jesteśmy otwarci na nowe trendy zarówno w tenant-mixie, jak również w kształtowaniu przestrzeni handlowej i aktywności marketingowej, co widać w inwestycjach czy naszej nowej strategii #kierunekjurajska, która wyróżnia się na rynku wykorzystaniem AI, inkluzywnością czy szerokimi działaniami digitalowymi. Tę elastyczność dostrzegają i doceniają klienci, którzy w Jurajskiej często znajdują zaskakujące ich nowości. Najmocniejszym atutem obiektu jest jednak jego oferta, która lokalnie jest bezkonkurencyjna i to nie tylko z uwagi na liczbę najemców. Jesteśmy jedyną galerią w regionie o profilu fashion. W naszym tenant-mixie klienci mogą znaleźć blisko 70 marek modowych i lifestylowych, w tym brandy tak atrakcyjne konsumencko jak m.in. Zara, Massimo Dutti, H&M, Reserved, Mango, Guess, Levi’s, Stradivarius, CCC, Deichmann, TK Maxx czy HalfPrice. Jednocześnie mamy bardzo ciekawą ofertę rozrywkową, opartą m.in. na największym w regionie kinie Cinema City, a także na atrakcjach pozahandlowych, np. Bulwarach Jurajskich. Dostępność marek, atrakcji oraz fakt, że stale się zmieniamy, sprawiają, że jesteśmy obecnie najczęściej wybieraną galerią w naszym catchmencie, co pokazały nam niedawno przeprowadzone badania Market Side. Pozycja lokalnego lidera, jaką zdobyła Jurajska, pozostaje niezachwiana już od 15 lat, co jest ogromnym sukcesem tej inwestycji.
Nie zmienia się także postrzeganie obiektu?
A.B.: Dostrzegamy pewną ewolucję w odbiorze, bo klienci patrzą na galerię inaczej niż jeszcze dekadę temu. Stałym elementem pozostaje jednak to, że jesteśmy wysoko oceniani przez odwiedzających. Jak pokazały badania Market Side, aż 91% kupujących pozytywnie postrzega nasz obiekt, a 70% daje mu najwyższe noty, czyli 9 i 10 według wskaźnika Net Promoter Score (NPS), co jest bardzo wysokim wynikiem na polskim rynku. Bardzo wysoko oceniana jest także nasza oferta. Aż 91% klientów docenia dostępne u nas marki modowe, a 87% rozwój naszej oferty rozrywkowej i atrakcji czasu wolnego. 88% natomiast ceni obiekt za marki z segmentu zdrowia i urody oraz lokale gastronomiczne. Ale nie tylko oferta zwraca uwagę odwiedzających, równie wysokie noty dostaje stworzona przez nas atmosfera zakupów, która lokalnie jest unikalna. Jest to efektem zmian, jakie zaszły w przestrzeni pasażu oraz inwestycji w doświadczenia zakupowe w ostatnich latach, a które objęły m.in. stworzenie Bulwarów Jurajskich nad Wartą, modernizację alei handlowych, stref wejścia i food courtu czy stworzenie stref relaksu na pasażu.
Pozytywny odbiór przekłada się na rozwój rynku Jurajskiej?
A.B.: Zdecydowanie. Fakt, że jesteśmy niezmiennie tak wysoko oceniani, wpływa pozytywnie na footfall, a także na naszą mocną pozycję w Częstochowie i w sąsiadujących powiatach. Dziś nasz rynek obejmuje już blisko 600 tys. mieszkańców. Klienci napływają do nas zarówno z Częstochowy, gdzie jesteśmy galerią nr 1, jak również z powiatów: kłobuckiego, myszkowskiego, lublinieckiego, a także z ościennych miejscowości w województwie łódzkim, w których nie ma tak dużych obiektów handlowych. Nasz catchment jest więc bardzo szeroki i daleko wykracza poza Częstochowę, co dodatkowo podkreśla naszą bezkonkurencyjność. Nie ma bowiem dziś w północnej części województwa śląskiego drugiego centrum handlowego, którego rynek byłby tak szeroki.
Oferta rozrywkowa ma wpływ na rozwój rynku Jurajskiej?
A.B.: Widzimy tę zależność. Dla 87% klientów zakupy są dominującym powodem wizyt w Jurajskiej, nie brakuje jednak osób, które wybierają nas z uwagi na ofertę rozrywkową lub łączą zakupy z zabawą i wizytą w restauracji. Zresztą od lat dokładamy starań, aby kojarzyć się nie tylko ze sklepami, ale także z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego. W ofercie Jurajskiej jest dziś kino Cinema City, a także popularne wśród dzieci Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt. Działa tutaj także 18 restauracji i kawiarni, w tym lokale m.in. Costa Coffee, KFC, McDonald’s, Grycan, Pizza Hut, Pasibus czy Makarun. Obiekt ma również bardzo rozwinięte atrakcje pozahandlowe, co jest zasługą poczynionych inwestycji. Klienci mają do dyspozycji m.in. mający aż 8,5 tys. m kw. ogród miejski, czyli Bulwary Jurajskie nad Wartą, place zabaw dla dzieci oraz profesjonalne boiska do siatkówki plażowej. Ponadto co roku organizujemy ponad 50 wydarzeń, które przyciągają mieszkańców z całego regionu. Przykładem jest tegoroczny Częstochowa Summer Festival. Dwie edycje ściągnęły do Jurajskiej już ponad 60 tys. osób.
Wspominała Pani, że moda jest jednym z atutów obiektu. Co w tej ofercie przyciąga dziś najbardziej?
A.B.: To, jak ten segment jest zróżnicowany. Tworzymy zestaw marek tak, aby każdy, niezależnie od portfela czy pokolenia, mógł znaleźć ofertę dla siebie. Nasz tenant-mix wypełniają zarówno topowe polskie i międzynarodowe sieci, takie jak Zara, Mohito, H&M, Reserved, House, Cropp, Bershka, Stradivarius, Tatuum, Sinsay, Medicine czy Mango, jak również marki z wyższej półki. Dla przeciwwagi klienci znajdują u nas także brandy off-price, takie jak TK Maxx czy HalfPrice. Nie brakuje także sieci EDLP, które również oferują ubrania. Dysponujemy też szeroką ofertą modową dla mężczyzn. Mocno rozwinięty mamy segment obuwia i dodatków, na który składa się aż 14 najemców, w tym m.in. CCC, Deichmann, eobuwie.pl x Modivo, Foot Locker, Ecco, Kazar, Wojas, Ryłko czy Venezia. Oznacza to, że klient odwiedzając nas, może zrobić kompletne zakupy modowe. Co więcej, ma dostęp do oferty brandów znanych z największych galerii w kraju.
Tak skomponowana oferta fashion wpływa na wskaźnik konwersji?
A.B. Tak, zresztą nie tylko w segmencie modowym widzimy pozytywny trend. Jak wynika z badań Market Side, obecnie aż 94% klientów odwiedzających Jurajską, wychodzi z galerii z zakupami w ręku. Sam wskaźnik konwersji w niektórych segmentach sięga nawet 95%. Klienci do nas także często wracają. Co czwarty robi u nas zakupy przynajmniej raz w tygodniu. To pokazuje, jak przyjazną ofertą dziś dysponujemy i jak szerokie potrzeby zaspokaja Jurajska.
Aktywność marketingowa mocno waży obecnie w odbiorze galerii?
A.B.: Ma istotny wpływ na postrzeganie Jurajskiej, bo to jeden z elementów, którym tworzymy klimat i charakter obiektu. Zależy nam na tym, aby klienci postrzegali nas jako najlepszą w regionie destynację zakupową, ale także jako obiekt pełen atrakcji, który bawi oraz integruje lokalną społeczność. Dlatego od lat jesteśmy częścią życia kulturalnego Częstochowy i regionu. Tylko w 2023 roku zorganizowaliśmy aż 43 wydarzenia, a w tym roku już blisko 40. Do grudnia będzie ich 60! Stawiamy przy tym na zróżnicowanie. Obok dużych plenerowych koncertów, organizujemy np. wystawy interaktywne oparte na edutainmencie, akcje prosprzedażowe z grywalizacją, tematyczne imprezy targowe oraz wydarzenia przygotowywane wspólnie z lokalnymi partnerami, np. prezentacje drużyn Włókniarz Częstochowa i Raków Częstochowa czy Piknik Służb Mundurowych. Mocnym akcentem są także u nas akcje CSR-owe, np. Motoserce, dzięki któremu wspólnie z mieszkańcami pomagamy ofiarom wypadków czy chorym na nowotwory.
Jakie plany rozwoju ma Galeria Jurajska na najbliższe miesiące?
A.B. Koncentrujemy się na dalszym rozwoju oferty i to na dwa sposoby. Po pierwsze, poszerzamy ofertę, wprowadzając nowe brandy. Przed nami kilka istotnych otwarć, które wzmocnią ofertę w segmencie modowym oraz zdrowia i urody. Już teraz możemy zapowiedzieć, że w Jurajskiej wkrótce zadebiutują marki Rituals i The North Face. Jednocześnie też trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi, potencjalnymi najemcami. Szczegóły będziemy mogli zdradzić niebawem. Po drugie, wielu naszych najemców modernizuje swoje lokale. Aktualnie trwają prace w salonach Sephora i New Yorker. Stabilny rozwój galerii, a także wysoki poziom komercjalizacji skłaniają dużych rynkowych graczy do współpracy z nami.
Galeria Jurajska umacnia ofertę lifestylową. Największe centrum handlowe w Częstochowie przygotowuje się do debiutów marek Rituals Cosmetics i The North Face. Trwają także prace modernizacyjne w salonach Sephora i New Yorker, które wkrótce zaprezentują się w nowej odsłonie.
Galeria Jurajska umacnia ofertę lifestylową. Największe centrum handlowe w Częstochowie przygotowuje się do debiutów marek Rituals Cosmetics i The North Face. Trwają także prace modernizacyjne w salonach Sephora i New Yorker, które wkrótce zaprezentują się w nowej odsłonie.
Galeria Jurajska rozwija swoją ofertę, wprowadzając do tenant-mixu kolejne popularne marki z segmentu zdrowia i urody oraz mody. Dział leasingu GTC S.A. podpisał właśnie umowy najmu z dwoma brandami – Rituals Cosmetics i The North Face, które już wkrótce zadebiutują w częstochowskim centrum handlowym.
– Jurajska to obiekt, który przyciąga uwagę największych rynkowych graczy, szukających partnera o dużym potencjale biznesowym. Silna pozycja lidera na regionalnym rynku, szeroki rynek konsumencki, rozwój galerii w ostatnich latach oraz wysoki wskaźnik komercjalizacji sprawiają, że marki chętnie wybierają to centrum handlowe na swój lokalny debiut – mówi Jarosław Tutaj, Head of Retail Leasing w GTC S.A.
– Tak jest również w przypadku Rituals Cosmetics oraz The North Face. Obie marki, które dynamicznie budują swoją sieć, za sprawą otwarć w Jurajskiej po raz pierwszy pojawią się ze swoimi sklepami w północnej części województwa śląskiego. Jesteśmy przekonani, że będą to niezwykle udane otwarcia, zwłaszcza, że zarówno Rituals Cosmetics, jak i The North Face cieszą się dziś dużym zainteresowaniem na polskim rynku – dodaje.
Rituals Cosmetics to brand kosmetyczny założony w Amsterdamie, który z ponad 1185 salonami jest obecny w 36 krajach, w tym w takich metropoliach jak Paryż, Londyn czy Nowy Jork. Także w Polsce marka rozwija sieć, lokując się w największych obiektach handlowych. Brand jest oddany idei zrównoważonego rozwoju oraz dobrego samopoczucia w świecie luksusowych produktów beauty. W jego asortymencie znajdują się m.in. kosmetyki do kąpieli, pielęgnacji ciała oraz produkty do domu. Najemca zajął lokal o powierzchni 154 m kw.
The North Face to z kolei wiodąca marka odzieży outdoorowej, obecna na rynku od ponad 50 lat. Brand jest znany z produktów przeznaczonych do ekstremalnych warunków pogodowych i terenowych, co czyni go popularnym wyborem wśród wspinaczy, turystów górskich, narciarzy i innych entuzjastów sportów na świeżym powietrzu. The North Face wprowadzi się do lokalu o powierzchni 145 m kw.
– Nowe marki są ważnym elementem rozwijanej przez Jurajską nowoczesnej oferty lifestylowej, która ewoluuje i podąża za trendami oraz potrzebami klientów. Zarówno Rituals Cosmetics, jak i The North Face to dziś brandy pożądane na rynku konsumenckim, popularne wśród odbiorców z różnych pokoleń, a do tego wyróżniające się jakością swoich produktów i ciekawą ofertą – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
– Idealnie więc wpasowują się w charakter tenant-mixu Jurajskiej. Co więcej, poszerzają portfolio unikalnych marek i konceptów, które na lokalnym rynku dostępne są wyłącznie w galerii. To buduje naszą przewagę i rozpoznawalność, a także umacnia pozycję obiektu jako centrum handlowego nr 1 w północnej części województwa śląskiego – dodaje.
Ale nie tylko nowe marki wzmacniają ofertę Jurajskiej. Zmiany zachodzą także w istniejących sklepach. W ciągu ostatnich dwóch lat aż 13 najemców zmodernizowało swoje lokale lub wprowadziło nowe koncepty handlowe. Obecnie prace trwają w dwóch kolejnych lokalach. Sephora postanowiła właśnie w Galerii Jurajskiej zaprezentować po raz pierwszy w województwie śląskim nowy koncept przestrzenny perfumerii. Także New Yorker modernizuje swój lokal i dodatkowo powiększa go o 195 m kw.
– Nasi wieloletni partnerzy niezmiennie dostrzegają nasz potencjał, a co za tym idzie, rozwijają się, decydując się na tak duże zmiany. Obie marki przeprowadzają dziś w swoich lokalach zakrojone na szeroką skalę modernizacje, w efekcie których już niebawem klienci będą mogli robić zakupy w odświeżonych wnętrzach – dodaje Anna Borecka.
W Galerii Jurajskiej oddano właśnie do użytku pierwszą w Częstochowie komfortkę. Jest to specjalnie przystosowany i wyposażony pokój pielęgnacyjny, w którym można m.in. przewinąć lub przebrać osobę niepełnosprawną czy przyjąć w spokoju leki, np. insulinę.
Galeria Jurajska inwestuje w swoją przestrzeń. W największym w Częstochowie centrum handlowym trwa właśnie zakrojona na szeroką skalę, wieloetapowa modernizacja parkingów wielopoziomowych, które przewidziane są na 733 samochody.
Galeria Jurajska zyskała dwóch nowych najemców. Częstochowskie centrum handlowe jest już w ponad 98 proc. skomercjalizowane. Nowymi markami, które otworzą swoje sklepy są Quiosque i Lody Czewskie.
Chociaż Galeria Jurajska jest już w 98 proc. skomercjalizowana, nie ustaje w rozwoju oferty, zwłaszcza w segmencie fashion, który jest tu najmocniej reprezentowany. Przykładem jest najnowsza umowa z marką biżuteryjną Lovisa. Butik, który wkrótce zadebiutuje w Jurajskiej, będzie pierwszym należącym do brandu w północnej części województwa śląskiego.
Galeria Jurajska poszerza ofertę o salon z wyposażeniem wnętrz English Home.
Nowy salon ma powierzchnię 204 mkw. Oprócz English Home w ofercie Jurajskiej znajdują się także m.in. DUKA, Home&You, Mebel Rust oraz mający ponad 1000 mkw. Jysk.
English Home to marka pochodząca z Turcji, która od 2014 roku rozwija swoją sieć. W Turcji ma ponad 220 sklepów.
Galeria Jurajska w Częstochowie poszerza ofertę sportową i odzieżową. Do grona najemców dołączyła popularna marka New Balance.
W połowie kwietnia w Galerii Jurajskiej otwarto pierwszy salon firmowy New Balance w północnej części woj. śląskiego. Na ponad 85 mkw. można znaleźć buty z najnowszych kolekcji męskich i damskich oraz odzież streetwearową, a także dodatki.
Sklep w Galerii Jurajskiej został podzielony na 2 części. Strefę classic z rozbudowanym miejscem na obuwie i strefę z odzieżą streetową.
Galeria Jurajska poszerza swoją ofertę modową skierowaną do kobiet. Do grona najemców centrum dołączyła właśnie polska marka Greenpoint. Nowy salon zajmuje powierzchnię 125 mkw.
Greenpoint - sieciowa marka odzieżowa z ofertą skierowaną do kobiet dołączyła właśnie do portfolio najemców Galerii Jurajskiej, największego centrum handlowego w Częstochowie. To już 24 polska marka odzieżowa, która zdecydowała się na salon w tej galerii. Tylko pod koniec zeszłego roku ta lista poszerzyła się m.in. o Monnari, Kubenz i 4F.
W Galerii Jurajskiej został uruchomiony sklep JYSK. Salon ma powierzchnię ponad 1000 mkw. i jest jednym z największych najemców częstochowskiego centrum.
Dla Galerii Jurajskiej jest to 6 najemca związany z domem i wnętrzami. Oprócz JYSK w centrum działa także Mebel RUST, Home&You, Monetti, Eurofirany oraz DUKA. Elementy wyposażenia wnętrz i dekoracje znaleźć można także w sklepie TK MAXX.
Trzech najemców Galerii Jurajskiej zdecydowało się na metamorfozę swoich wnętrz. Zmiany związane są z wprowadzeniem nowych konceptów pod dach częstochowskiego centrum handlowego. Zmianom poddano wnętrza Sizeer, McDonald’s oraz TruTrussardi.
W Galerii Jurajskiej zakończyła się metamorfoza salonu Sizeer. Najemca zmienił lokalizację, powiększając swój salon dwukrotnie - ze 140 mkw. do 270 mkw. Zmianie poddano także wygląd wnętrza sklepu.
Galeria Jurajska rywalizuje o popularność w regionie
Ponad 6 milionów klientów odwiedziło w 2013 roku Galerię Jurajską w Częstochowie. - Centra handlowe znajdujące się poza miastami wojewódzkimi stają się coraz popularniejsze, nie tylko wśród klientów, ale także najemców. Powód - zamiast konkurować z gigantami, budują one własny rynek, zatrzymując klientów w swoim mieście - mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej.