Sephora w Galerii Jurajskiej przeszła metamorfozę.
W lokalu zakończył się właśnie remont, w efekcie którego wprowadzono najnowszy koncept handlowy marki.
Jurajska jest jednym z pierwszych centrów handlowych w województwie śląskim, w którym sieć perfumerii wprowadziła tego typu zmiany.
Marki obecne w Galerii Jurajskiej coraz częściej decydują się na modernizację swoich sklepów, a przy okazji także na lokalny debiut nowych formatów i konceptów handlowych. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat aż 14 najemców zrealizowało takie inwestycje.
Ostatnio do tego grona dołączyła Sephora, która przez ostatnie dwa miesiące prowadziła intensywne prace rewitalizacyjne w swoim lokalu. W ich rezultacie powstała druga w województwie śląskim przestrzeń marki stworzona według założeń najnowszego konceptu handlowego.
Cały lokal przeszedł gruntowną przebudowę. Zmieniono układ sklepu oraz dopasowano go jeszcze silniej do potrzeb klientów. Wprowadzono również czytelną nawigację stref i kategorii oraz nową strefę wejścia. Odświeżono także posadzkę, instalacje, zabudowy, meble oraz elementy identyfikacji wizualnej.
Wszystkie zmiany były skoncentrowane na rozwoju customer experience. W perfumerii pojawił się m.in. tzw. pickup wall, czyli miejsce, w którym wygodnie i samoobsługowo można odebrać produkty zamówione online. Wkrótce zainstalowane zostaną tam także stanowiska kas samoobsługowych – zapowiada Sephora.
– Zmiany, jakie zaszły w lokalu Sephora, są spektakularne. Klienci od teraz mogą nie tylko robić zakupy w odświeżonej aranżacji, ale także mają do dyspozycji nowe rozwiązania, które podnoszą komfort zakupów. Cieszy nas, że marka, która jest naszym partnerem już od 15 lat, zdecydowała się na tak dużą modernizację. Co więcej, niezmiennie dostrzega w nas atrakcyjną biznesowo lokalizację, o czym świadczy fakt, że jesteśmy jedną z pierwszych w województwie śląskim galerii handlowych, w której zagościł najnowszy koncept marki – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Zmienia się nie tylko przestrzeń perfumerii. Także jej oferta staje się coraz szersza. Wraz z reopeningiem Sephora, w Jurajskiej zadebiutowały tzw. zapachy niszowe. Wśród marek, które można teraz tam znaleźć, są m.in. Juliette Has a Gun, Luxury Collection, Etat Libre d’Orange, Maison Margiela czy Tom Ford Private Blend.
Ponadto dostępne są tam liczne marki na wyłączność, w tym kultowe brandy makijażowe, np. Rare Beauty, Milk Makeup, pielęgnacyjne nowości od Glow Recipe, Eisenberg, Sephora Collection, Ole Henriksen czy Drunk Elephant oraz zapachy, np. Salvatore Ferragamo. W tej lokalizacji klienci kupią też marki i linie premium dostępne na wyłączność, m.in. Dior Prestige, Eisenberg Excellence czy Guerlain Haircare.
– Galeria Jurajska nieustannie się rozwija. Z jednej strony poszerzamy ofertę o nowe marki lifestylowe, których oczekują nasi klienci. Z drugiej strony brandy, które są u nas od lat, inwestują w zmiany swoich przestrzeni. Dzięki temu tworzymy ofertę, która stale się unowocześnia i podąża za potrzebami klientów oraz trendami, zapewniając dostęp do unikalnych marek, najnowszych konceptów, w tym opartych na omnichannel, ale także nowości ofertowych – mówi Anna Borecka.
– To buduje naszą pozycję w regionie i rynkową przewagę, a także sprawia, że już od 15 lat, czyli od otwarcia, jesteśmy dla mieszkańców Częstochowy i okolic destynacją zakupową nr 1, zwłaszcza na zakupy związane z szeroko rozumianym lifestyle – dodaje.
Galeria Jurajska w tym roku świętuje 15 lat od debiutu rynkowego. O tym, jak dziś postrzegany jest ten największy w Częstochowie obiekt handlowo-rozrywkowy, rozmawiamy z Anną Borecką, dyrektorem Galerii Jurajskiej.
Galeria Jurajska już od 15 lat jest liderem na regionalnym rynku. Co decyduje o jej niezmiennej bezkonkurencyjności?
Anna Borecka: Przede wszystkim nie stoimy w miejscu, rozwijamy się. Jako nowoczesny obiekt podążamy za potrzebami klienta na lokalnym rynku, ale także za zmianami, jakie zachodzą w branży. Jesteśmy otwarci na nowe trendy zarówno w tenant-mixie, jak również w kształtowaniu przestrzeni handlowej i aktywności marketingowej, co widać w inwestycjach czy naszej nowej strategii #kierunekjurajska, która wyróżnia się na rynku wykorzystaniem AI, inkluzywnością czy szerokimi działaniami digitalowymi. Tę elastyczność dostrzegają i doceniają klienci, którzy w Jurajskiej często znajdują zaskakujące ich nowości. Najmocniejszym atutem obiektu jest jednak jego oferta, która lokalnie jest bezkonkurencyjna i to nie tylko z uwagi na liczbę najemców. Jesteśmy jedyną galerią w regionie o profilu fashion. W naszym tenant-mixie klienci mogą znaleźć blisko 70 marek modowych i lifestylowych, w tym brandy tak atrakcyjne konsumencko jak m.in. Zara, Massimo Dutti, H&M, Reserved, Mango, Guess, Levi’s, Stradivarius, CCC, Deichmann, TK Maxx czy HalfPrice. Jednocześnie mamy bardzo ciekawą ofertę rozrywkową, opartą m.in. na największym w regionie kinie Cinema City, a także na atrakcjach pozahandlowych, np. Bulwarach Jurajskich. Dostępność marek, atrakcji oraz fakt, że stale się zmieniamy, sprawiają, że jesteśmy obecnie najczęściej wybieraną galerią w naszym catchmencie, co pokazały nam niedawno przeprowadzone badania Market Side. Pozycja lokalnego lidera, jaką zdobyła Jurajska, pozostaje niezachwiana już od 15 lat, co jest ogromnym sukcesem tej inwestycji.
Nie zmienia się także postrzeganie obiektu?
A.B.: Dostrzegamy pewną ewolucję w odbiorze, bo klienci patrzą na galerię inaczej niż jeszcze dekadę temu. Stałym elementem pozostaje jednak to, że jesteśmy wysoko oceniani przez odwiedzających. Jak pokazały badania Market Side, aż 91% kupujących pozytywnie postrzega nasz obiekt, a 70% daje mu najwyższe noty, czyli 9 i 10 według wskaźnika Net Promoter Score (NPS), co jest bardzo wysokim wynikiem na polskim rynku. Bardzo wysoko oceniana jest także nasza oferta. Aż 91% klientów docenia dostępne u nas marki modowe, a 87% rozwój naszej oferty rozrywkowej i atrakcji czasu wolnego. 88% natomiast ceni obiekt za marki z segmentu zdrowia i urody oraz lokale gastronomiczne. Ale nie tylko oferta zwraca uwagę odwiedzających, równie wysokie noty dostaje stworzona przez nas atmosfera zakupów, która lokalnie jest unikalna. Jest to efektem zmian, jakie zaszły w przestrzeni pasażu oraz inwestycji w doświadczenia zakupowe w ostatnich latach, a które objęły m.in. stworzenie Bulwarów Jurajskich nad Wartą, modernizację alei handlowych, stref wejścia i food courtu czy stworzenie stref relaksu na pasażu.
Pozytywny odbiór przekłada się na rozwój rynku Jurajskiej?
A.B.: Zdecydowanie. Fakt, że jesteśmy niezmiennie tak wysoko oceniani, wpływa pozytywnie na footfall, a także na naszą mocną pozycję w Częstochowie i w sąsiadujących powiatach. Dziś nasz rynek obejmuje już blisko 600 tys. mieszkańców. Klienci napływają do nas zarówno z Częstochowy, gdzie jesteśmy galerią nr 1, jak również z powiatów: kłobuckiego, myszkowskiego, lublinieckiego, a także z ościennych miejscowości w województwie łódzkim, w których nie ma tak dużych obiektów handlowych. Nasz catchment jest więc bardzo szeroki i daleko wykracza poza Częstochowę, co dodatkowo podkreśla naszą bezkonkurencyjność. Nie ma bowiem dziś w północnej części województwa śląskiego drugiego centrum handlowego, którego rynek byłby tak szeroki.
Oferta rozrywkowa ma wpływ na rozwój rynku Jurajskiej?
A.B.: Widzimy tę zależność. Dla 87% klientów zakupy są dominującym powodem wizyt w Jurajskiej, nie brakuje jednak osób, które wybierają nas z uwagi na ofertę rozrywkową lub łączą zakupy z zabawą i wizytą w restauracji. Zresztą od lat dokładamy starań, aby kojarzyć się nie tylko ze sklepami, ale także z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego. W ofercie Jurajskiej jest dziś kino Cinema City, a także popularne wśród dzieci Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt. Działa tutaj także 18 restauracji i kawiarni, w tym lokale m.in. Costa Coffee, KFC, McDonald’s, Grycan, Pizza Hut, Pasibus czy Makarun. Obiekt ma również bardzo rozwinięte atrakcje pozahandlowe, co jest zasługą poczynionych inwestycji. Klienci mają do dyspozycji m.in. mający aż 8,5 tys. m kw. ogród miejski, czyli Bulwary Jurajskie nad Wartą, place zabaw dla dzieci oraz profesjonalne boiska do siatkówki plażowej. Ponadto co roku organizujemy ponad 50 wydarzeń, które przyciągają mieszkańców z całego regionu. Przykładem jest tegoroczny Częstochowa Summer Festival. Dwie edycje ściągnęły do Jurajskiej już ponad 60 tys. osób.
Wspominała Pani, że moda jest jednym z atutów obiektu. Co w tej ofercie przyciąga dziś najbardziej?
A.B.: To, jak ten segment jest zróżnicowany. Tworzymy zestaw marek tak, aby każdy, niezależnie od portfela czy pokolenia, mógł znaleźć ofertę dla siebie. Nasz tenant-mix wypełniają zarówno topowe polskie i międzynarodowe sieci, takie jak Zara, Mohito, H&M, Reserved, House, Cropp, Bershka, Stradivarius, Tatuum, Sinsay, Medicine czy Mango, jak również marki z wyższej półki. Dla przeciwwagi klienci znajdują u nas także brandy off-price, takie jak TK Maxx czy HalfPrice. Nie brakuje także sieci EDLP, które również oferują ubrania. Dysponujemy też szeroką ofertą modową dla mężczyzn. Mocno rozwinięty mamy segment obuwia i dodatków, na który składa się aż 14 najemców, w tym m.in. CCC, Deichmann, eobuwie.pl x Modivo, Foot Locker, Ecco, Kazar, Wojas, Ryłko czy Venezia. Oznacza to, że klient odwiedzając nas, może zrobić kompletne zakupy modowe. Co więcej, ma dostęp do oferty brandów znanych z największych galerii w kraju.
Tak skomponowana oferta fashion wpływa na wskaźnik konwersji?
A.B. Tak, zresztą nie tylko w segmencie modowym widzimy pozytywny trend. Jak wynika z badań Market Side, obecnie aż 94% klientów odwiedzających Jurajską, wychodzi z galerii z zakupami w ręku. Sam wskaźnik konwersji w niektórych segmentach sięga nawet 95%. Klienci do nas także często wracają. Co czwarty robi u nas zakupy przynajmniej raz w tygodniu. To pokazuje, jak przyjazną ofertą dziś dysponujemy i jak szerokie potrzeby zaspokaja Jurajska.
Aktywność marketingowa mocno waży obecnie w odbiorze galerii?
A.B.: Ma istotny wpływ na postrzeganie Jurajskiej, bo to jeden z elementów, którym tworzymy klimat i charakter obiektu. Zależy nam na tym, aby klienci postrzegali nas jako najlepszą w regionie destynację zakupową, ale także jako obiekt pełen atrakcji, który bawi oraz integruje lokalną społeczność. Dlatego od lat jesteśmy częścią życia kulturalnego Częstochowy i regionu. Tylko w 2023 roku zorganizowaliśmy aż 43 wydarzenia, a w tym roku już blisko 40. Do grudnia będzie ich 60! Stawiamy przy tym na zróżnicowanie. Obok dużych plenerowych koncertów, organizujemy np. wystawy interaktywne oparte na edutainmencie, akcje prosprzedażowe z grywalizacją, tematyczne imprezy targowe oraz wydarzenia przygotowywane wspólnie z lokalnymi partnerami, np. prezentacje drużyn Włókniarz Częstochowa i Raków Częstochowa czy Piknik Służb Mundurowych. Mocnym akcentem są także u nas akcje CSR-owe, np. Motoserce, dzięki któremu wspólnie z mieszkańcami pomagamy ofiarom wypadków czy chorym na nowotwory.
Jakie plany rozwoju ma Galeria Jurajska na najbliższe miesiące?
A.B. Koncentrujemy się na dalszym rozwoju oferty i to na dwa sposoby. Po pierwsze, poszerzamy ofertę, wprowadzając nowe brandy. Przed nami kilka istotnych otwarć, które wzmocnią ofertę w segmencie modowym oraz zdrowia i urody. Już teraz możemy zapowiedzieć, że w Jurajskiej wkrótce zadebiutują marki Rituals i The North Face. Jednocześnie też trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi, potencjalnymi najemcami. Szczegóły będziemy mogli zdradzić niebawem. Po drugie, wielu naszych najemców modernizuje swoje lokale. Aktualnie trwają prace w salonach Sephora i New Yorker. Stabilny rozwój galerii, a także wysoki poziom komercjalizacji skłaniają dużych rynkowych graczy do współpracy z nami.